اجرای سند تحول قضایی، محوری ترین برنامه دادگستری استان فارس

بامداد خبر:رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جهرم، اجرای سند تحول قضایی را محوری ترین برنامه دادگستری استان خواند و بر اجرای آن در همه حوزه های قضایی استان تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در جمع مردم و مسئولان قضایی […]

بامداد خبر:رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان جهرم، اجرای سند تحول قضایی را محوری ترین برنامه دادگستری استان خواند و بر اجرای آن در همه حوزه های قضایی استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در جمع مردم و مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان جهرم با بیان اینکه همه حوزه های قضایی تلاش ویژه ای در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی داشته اندگفت: همه حوزه های قضایی از جمله دادگستری شهرستان جهرم این اهداف را با جدیت دنبال کرده اند که نتیجه آن جایگاه رفیع مجموعه قضایی فارس در میان استان های کشور است و لازم است این امر با جدیت بیشتر در سال ۱۴۰۱ دنبال شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس توجه به شعار سال و تحقق اهداف حمایتی از تولید، دانش بنیان و کارآفرین را از دیگر اولویت های دستگاه قضایی خواند و با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در ترسیم اهداف امسال در ابتدای سال جاری بیان داشت: اگر چه در سال گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه از سوی دادگستری استان فارس انجام گردید اما لازم است در سال جاری نیز این این موضوع با توان بیشتر و برنامه های جدیدتر از سوی رؤسا و دادستان ها دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه بر اهمیت تکریم واقعی مردم و مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: تکریم ارباب رجوع در شهرستان جهرم به صورت عملی آثار مثبت و مناسبی بر جای گذاشته است و رضایت عمومی مردم از نحوه برخورد و پیگیری پرونده ها حاکی از رعایت اصول و قواعد طرح حفظ کرامت انسانی در این حوزه قضایی دارد.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین بر تلاش مضاعف کادر قضایی و اداری این شهرستان در راستای کاهش هر چه بیشتر فرآیند زمانی رسیدگی ها تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: وضعیت برخی حوزه های قضایی استان به نحوی است که می تواند بسیاری از اوقات رسیدگی در پرونده ها به روز باشد و فرآنید دادرسی مطابق با قانون در کمترین زمان ممکن انجام شود.
وی تصریح کرد: در این راستا باید با برنامه ریزی مدون و دقیق از تولید پرونده اجتناب و با به کار گیری سیاست های پیشگیرانه از شکل گیری اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می گردد جلوگیری کرد.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه افزود: از جمله وظایف ما در دستگاه قضایی کاهش زمان فرایند دادرسی به خصوص در جرائم کیفری، سرعت و دقت در رسیدگی ها و همچنین اتقان آراء و سایر امور قضایی است که این امور با جدیت دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تقویت روحیه فساد ستیزی و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری را موجب اعتماد بیشتر مردم خواند و تصریح کرد: در این وضعیت سخت اقتصادی کسی که بخواهد فساد کند باید با او قاطعانه برخورد شود.
وی همچنین به قضات توصیه کردتا سرحد امکان از اعزام افراد به زندان جلوگیری نمایند و با صدور آراء جایگزین حبس، سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها را مد نظر قرار دهند.
گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش ها و اقدامات ۲۰ ساله قاضی محمد اسمی رئیس پیشین دادگستری شهرستان جهرم، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی محسن رستگار به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جهرم منصوب شد.