رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

با اخذ رضایت در ۵ پرونده قصاص آمار مصالحه استان فارس در پرونده های قصاص به ۷۰ فقره رسید

بامداد خبر:به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به توجه ویژه استان فارس به امر صلح و سازش و اصلاح ذات البین از حصول سازش در ۵ فقره پرونده قصاص و نجات پنج محکوم این پرونده ها در آستانه عید برزگ مبعث پیامبر (ص) خبر داد. […]

بامداد خبر:به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به توجه ویژه استان فارس به امر صلح و سازش و اصلاح ذات البین از حصول سازش در ۵ فقره پرونده قصاص و نجات پنج محکوم این پرونده ها در آستانه عید برزگ مبعث پیامبر (ص) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،وی با بیان اینکه دو فقره از پرونده های منجر به رضایت در شعب ۷۲ و ۷۶ ویژه استان و ۳ فقره دیگر مربوط به حوزه های قضایی مرودشت، داراب ، استهبان می باشد گفت: تلاش های مسئولان حوزه های قضایی، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و کمک های معتمدین و ائمه جماعات در شهرستان ها در راستای توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین و رفع اختلافات ستودی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه با مصالحه این ۵ پرونده تعداد مصالحه های انجام شده و اخذ رضایت در پرونده قصاص در استان فارس به ۷۰ مورد رسیده است از در جریان بودن روند مذاکره در جهت صلح و سازش در ۱۰ ت پرونده دیگر قصاص خبر داد و بیان داشت جهش استان فارس در راستای به صلح و سازش رساندن پرونده ها نشان از تلاش شبانه روزی اعضاء و روحیه رأفت ، عطوفت و بخشش مردم در دیار فارس است .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی وجود اقوام، طوایف ، عشایر و اقشار گوناگون جمعیتی استان با روحیه سنتی گذشت و تأثیر نفوذ کلام ریش سفیدان در بین آنان را از دیگر عوامل موفقیت توسعه حل اختلاف استان در امر صلح و سازس خواند و تصریج کرد مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس برنامه های ویژه ای را در مناطق گوناگون برای بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان تدوین و اجرا کرده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس حاصل فعالیت های صورت پذیرفته در شورا‌های حل اختلاف را مصالحه ۴۲ درصدی پرونده های مختومه شده در ده ماهه امسال عنوان و اظهار امیدواری کرد با همت اعضای تلاشگر شوراهای حل اختلاف تعداد مصالحه پرونده های قصاص و همچنین سایر پرونده مطروحه تا انتهای سال جاری افزایش خواهد داشت.