مهندس ایزدی در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد مخابرات منطقه فارس طی سال ۱۴۰۰ پرداخت

بامداد خبر:مدیر مخابرات منطقه فارس: مخابرات بعنوان یک شرکت خدمت رسان به دنبال ارائه بهترین خدمات به هم استان های گرامی می باشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نشست خبری مدیر مخابرات منطقه فارس با حضور خبرنگاران خبرگزاری های سراسری، پایگاه های خبری و روزنامه های استانی روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۳ برگزار  گردید. مهندس […]

بامداد خبر:مدیر مخابرات منطقه فارس: مخابرات بعنوان یک شرکت خدمت رسان به دنبال ارائه بهترین خدمات به هم استان های گرامی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، نشست خبری مدیر مخابرات منطقه فارس با حضور خبرنگاران خبرگزاری های سراسری، پایگاه های خبری و روزنامه های استانی روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۳ برگزار  گردید.

مهندس ایزدی در خصوص توسعه تلفن ثابت در استان فارس اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۱۹۷ تلفن  از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان دایری تلفن ثابت داشته ایم.وی با اشاره به زمان بر بودن توسعه تلفن ثابت بیان کرد: ۱۲ سال است که تعرفه تلفن ثابت تغییری نکرده است و در این راستا توسعه  نیز دچار بحران جدی شده است و با مقایسه قیمت کالا و خدمات نسبت به ۱۲ سال قبل،  دلایل مشکلات و عدم توسعه  نیافتگی  حوزه تلفن ثابت مشخص می شود.

 مدیر مخابرات منطقه فارس افزود:  در حال حاضر نیز با اجرای فیبر نوری و استفاده از به روز ترین تکنولوژی در حوزه تلفن ثابت به دنبال رفع مشکلات واگذاری تلفن ثابت هستیم و ۵۰۰ کیلومتر از  ۷۵۰ کیلومتر شاخص تعیین شده برای استان، اجرا شده است.

مهندس ایزدی در خصوص اینترنت پر سرعت شرکت مخابرات ایران افزود: مخابرات در این حوزه ۴۴ هزار مشترک از  ابتدای  سال جاری تا کنون دایری داشته است.وی افزود: در مخابرات منطقه فارس امکان واگذاری VDSL  برای مشتریانی که شرایط لازم را داشته باشند وجود دارد و از ابتدای  سال تا کنون تعداد ۱۴۵۷ دایری داشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه فارس خاطر نشان ساخت : سرویس VDSL  بسیار به مسافت حساس می باشد و باید مشترکی که درخواست داده در محدوده ی نزدیک به مرکز تلفن یا کافوی نوری مخابرات باشد و مشترکین جهت استعلام می توانند با سامانه ۲۰۲۰ داخلی ۱ تماس حاصل نموده و از امکان واگذاری این سرویس به  محدوده محل سکونت خود مطلع شوند.

مهندس ایزدی با اشاره به  نسل جدیدتکنولوژی ارتباطی در استان اظهار داشت: در حال حاضر مخابرات به دنبال توسعه فیبرنوری و واگذاری FTTH   به عنوان سرویس اختصاصی و برتر مخابرات به مشترکین می باشد که در این حالت دیتا و صدا بر بستر فیبر نوری به منزل مشترک می رسد و در شیراز برای مشترکینی که در مجتمع های مسکونی سکونت دارند امکان واگذاری وجود دارد .

وی افزود: در حال حاضر تعداد FTTH مشغول به کار در سطح استان ۸۵۳۷ می باشد که ۱۶۹۸ دایری آن مربوط به سال جاری می باشد.

مدیر مخابرات منطقه فارس تاکید کرد، مصرف پهنای باند دیتا در استان فارس از ۲۳ گیگ سال ۹۸ به ۷۶ گیگ در سال ۱۴۰۰ تغییر کرده است و همچنان نیز در حال افزایش می باشد.

مهندس ایزدی در حوزه تلفن همراه نیز به تشریح عملکرد مخابرات منطقه فارس پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸۴۵ سایت تلفن همراه در سطح استان مشغول به کار می باشد که تعداد ۵۵۷ سایت آن مربوط به شهرستان شیراز است.

وی افزود: در سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۳ سایت جدید ایجاد شده  و ۲۴۳  سایت  نیز از ۲G  به ۳G  و   ۴G ارتقاء یافته است.

مدیر مخابرات منطقه فارس در خصوص تعهد توسعه تلفن همراه در سال آینده اظهار داشت: تعداد ۱۰۲ سایت در شیراز و صدرا و  تعداد۸۲ سایت در سایر نقاط استان می بایست راه اندازی شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری ها و شوراهای شهر بیان کرد: توسعه تلفن همراه نیاز به همکاری  این سازمان ها دارد که تا کنون همکاری های بسیار خوبی وجود دارد.

مهندس ایزدی ضمن تاکید بر بی خطر بودن تشعشعات ساطع شده از دکل های مخابراتی بر اهمیت همکاری مردم شریف استان در مناطق شهری جهت ایجاد سایت  های جدیدتاکید نمود.

این نشست با پرسش از سوی خبرنگاران  و پاسخگویی مدیر مخابرات منطقه فارس ادامه یافت .