رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در بازدید از قنات های خیرات، شیخ محمدی، منصور آباد؛

هزینه احیای قنات ها در مقابل راه های دیگر تامین آب، بسیار اقتصادی است /ساخت قنات از شاهکار های مهندسی ایرانیان است

بامداد خبر:بازدید و بررسی وضعیت قنوات شهر شیراز توسط سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز انجام شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در بازدید از قنات های خیرات، شیخ محمدی، منصور آباد و سیدی گفت: ساخت قنات از […]

بامداد خبر:بازدید و بررسی وضعیت قنوات شهر شیراز توسط سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در بازدید از قنات های خیرات، شیخ محمدی، منصور آباد و سیدی گفت: ساخت قنات از شاهکار های مهندسی ایرانیان است، که نقش مهمی در تمدن سازی، آبادانی و انتقال آب به سکونتگاه ها و زمین های کشاورزی داشته است.

مظفری افزود: قنات را باید یک سازه زنده دانست که همواره توسط عوامل طبیعی تهدید و دچار ریزش و مشکلاتی می شوند و نیاز به احیا و لایروبی دارد که در صورت انجام این کار یک منبع دائمی برای تامین آب در بخش کشاورزی و حتی آب آشامیدنی ایجاد می شود.

وی با اشاره به خشک سالی ها اخیر و کمبود آب به اهمیت حفظ قنات ها اشاره کرد و گفت: هزینه احیای قنات ها در مقابل راه های دیگر تامین آب، بسیار اقتصادی است و ضمن پایداری، هیچ گونه خسارتی به منابع آب زیر زمینی وارد نمی کند.

مظفری از جمله اقداماتی که برای احیا و مقاوم سازی قنات ها در برابر سیل و بارندگی های شدید توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام می شود را اصلاح و مقاوم‌سازی میله‌های چاه قنات، کَول گذاری قنات ، ریزش برداری و رسوب شکنی و حفاظت از میله‌های چاه برشمرد.