مدیر کل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تا ۵ نفر

بامداد خبر:کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی تا میزان ۵ کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ابراهیم کشاورز گفت: براساس قانونی که از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ اجرا می‌شد کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌کردند تا میزان […]

بامداد خبر:کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی تا میزان ۵ کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ابراهیم کشاورز گفت: براساس قانونی که از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ اجرا می‌شد کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌کردند تا میزان ۵ نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف و از ۵ نفر به بالا نسبت به مازاد ۵ نفر حق بیمه را پرداخت می کنند.
وی افزود: به علت کمبود اعتبار، کارگاه‌های جدید به مدت دو سال از معافیت بی بهره شده بودند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس تاکید کرد: اجرای این طرح از امسال دوباره از سرگرفته شده است و همه کارفرمایان مخصوصا کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت برخوردار می‌شوند.
کشاورز با بیان اینکه در استان فارس ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف فعالیت می‌کنند و ۸۴ هزار نفر کارگر را تحت پوشش دارند ادامه داد:سالانه دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه و حق کار افرینی به این کار فرمایان کمک می‌کند.
مدیر کل تأمین اجتماعی فارس گفت: در این طرح ۲۰ درصد سهم کارفرمایان توسط دولت و با توجه به شرایط ذیل پرداخت می‌شود.
‌آیین‌نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی
‌ماده ۱ ـ کارگاه از نظر این آیین‌نامه به واحد‌های تولیدی ـ صنعتی و فنی اطلاق‌
می‌شود که حداکثر ۵۰ نفر کارگر داشته باشند.
‌ماده ۲ ـ کلیه کارگاه‌هایی که مشمول قانون تأمین اجتماعی قرارگرفته یا بگیرند و
اداره آن‌ها به هر صورت (اشخاص حقیقی یا حقوقی) بوده و فعالیت یا خدمات‌آن‌ها جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد مشمول معافیت قانون مذکور خواهند بود.
‌ماده ۳ ـ کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج نفرکارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف و پرداخت این رقم به عهده دولت است.
در‌مورد کارفرمایانی که بیش از ۵ نفر کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به‌عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف به پرداخت مابقی سهم خود است.
‌ماده ۴ ـ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است حق بیمه سهم کارفرمایان موضوع این قانون را که بایستی از طرف دولت پرداخت شود. براساس مقررات تأمین‌اجتماعی و این قانون ماهانه محاسبه و به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کند.
وزارت مذکور حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ اعلام مکلف به پرداخت آن‌به سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.
‌ماده ۵ ـ کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند صورت مزد افراد شاغل در کارگاه خود و همچنین حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را براساس ماده ۲ این آیین‌نامه و قانون و مقررات تأمین اجتماعی ظرف مهلت‌های مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت کنند.
در غیر این صورت قبول پرداخت لیست‌های معوقه‌موکول به بررسی و تأیید سازمان خواهد بود