حمایت شهرداری شیراز از تکنولوژی‌های بومی

شهر هوشمند را باید بصورت عملیاتی دنبال کرد

بامداد خبر :شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری با هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران دیدار و در موضوعات هوشمندسازی و ارائه خدمات بصورت الکترونیک گفتگو کردند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این نشست با بیان اینکه شهر هوشمند را باید بصورت عملیاتی دنبال کرد، اظهار […]

بامداد خبر :شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری با هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران دیدار و در موضوعات هوشمندسازی و ارائه خدمات بصورت الکترونیک گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این نشست با بیان اینکه شهر هوشمند را باید بصورت عملیاتی دنبال کرد، اظهار داشت: یکی از سیاست های ما در دوره چهارم پیگیری عملیاتی شهر هوشمند بود که این دور نیز به جد موضوع را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به کمیسیون  هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در شورای اسلامی شهر شیراز که مباحث تخصصی این حوزه را سیاست گذاری می کند ، اذعان داشت: فیبر نوری ۱۳ کاناله به تمام نقاط حساس شهر رسیده و دیتاسنتر شهرداری در مراحل پایانی می باشد.
به گفته این مقام مسئول در شروع این دوره مانیتورینگ و دیتاماینینگ در فعالیت های شهرداری شیراز سرعت گرفته است.
شهردار شیراز درخصوص مدیریت هوشمند خدمات شهری عنوان کرد: در موضوع مدیریت هوشمند خدمات شهری ظرفیت های خوبی داریم و تلاش می کنیم همه فرآیندها را به سمت هوشمند شدن پیش ببریم.
مهندس اصنافی با اشاره به سیگنالینگ مترو به عنوان یکی از ظرفیت های مهم شهر شیراز تصریح کرد: حفاری تونل خط دو مترو تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به پایان خواهد رسید و عملیات سیگنالینگ این خط آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی شهر شیراز و سپس استان فارس بیان داشت: سیاست کلی ما بهره گیری از تکنولوژی های بومی و شرکت های شیرازی می باشد و اگر تکنولوژی مدنظر در شیراز نبود، انتقال تکنولوژی را پیگیری خواهیم کرد به نحوی که قرارداد با یک طرف شیرازی باشد.
شهردار شیراز به موضوع اتوبوس های برقی اشاره کرد و متذکر شد: شهرداری شیراز به موضوع اتوبوس های برقی ورود کرده که با استقبال شرکت های مواجه شده و بنای ما سرمایه گذاری در این زمینه با توجه به محدودیت های سرمایه شهرداری شیراز است.
وی با بیان اینکه دو کارگروه دیجیتالینگ و هوشمندسازی و اتوبوس های برقی تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: برای انجام کارها و اقدامات نیاز به برگزاری جلسات کارشناسی است تا موارد به سمت اجرا و عمل سوق پیدا کرده و مردم اقدامات را در شهر لمس کنند.
شهردار شیراز و هیئت همراه در ادامه از قسمت های مختلف کارخانجات مخابراتی ایران بازدید به عمل آوردند.
در پایان تفاهم‌ نامه همکاری میان شهرداری کلان شهر شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با موضوع همکاری و هم افزایی و ارائه تجهیزات، خدمات و محصولات در راستای توسعه فعالیتهای بازرگانی، تامین، تولیدی و توسعه خدمات شهری منعقد شد