تولید۴۰۰۰تن مویزدرکوار

بامداد خبر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوارازرونق تولید مویز به میزان۴۰۰۰تن در شهرستان خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  ،عبدالرسول جوکارگفت:تولیدوعرضه مویز شهرستان درسال جاری روند رو به رشدی داشته ونقش موثری درتنظیم بازارانگورو افزایش درآمد باغداران داشته است. وی افزود شهرستان کوار قطب مهم تولید انگور استان بوده و […]

بامداد خبر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوارازرونق تولید مویز به میزان۴۰۰۰تن در شهرستان خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  ،عبدالرسول جوکارگفت:تولیدوعرضه مویز شهرستان درسال جاری روند رو به رشدی داشته ونقش موثری درتنظیم بازارانگورو افزایش درآمد باغداران داشته است.
وی افزود شهرستان کوار قطب مهم تولید انگور استان بوده و با سطح زیرکشت ۶۵۰۰ هکتار رتبه اول عملکردورتبه دوم سطح زیر کشت استان را ازآن خودنموده است. عمده رقم انگور شهرستان ریش بابا است که در سال جاری بیش از۱۵هزارتن از آن به مویز تبدیل گردیدوعلاوه بر بازار داخلی، سهمی در بازار برخی کشورهای خارجی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و پاکستان داشته و باعث ارزآوری وکمک به درآمد باغداران گردید.
جوکاراضافه کرد:مویزانگورخشک شده است که سرشار از آهن،پتاسیم و کلسیم بوده وخواص آنتی اکسیدانی داشته،از تخریب سلولهاجلوگیری میکندوباعث تقویت بدن شده و منابعی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی است. تولید مویزدر این شهرستان به دو روش آفتابی و تیزابی تهیه میگردد. قیمت مویز بسته به نوع آن دربازارمتغیر است ویکدستی دانه بندی رنگ آن و نوع بسته بندی در قیمت آن موثر می باشد.باتوجه به طرح تجاری سازی انگور و رونق بازار مویز شهرستان چشم انداز آینده تاکستان های کوار مثبت است وامیدواریم با حمایت از تشکل های بخش خصوصی شاهد برندسازی انگور و کشمش شهرستان در آینده نزدیک باشیم.