صدور سند تک برگ برای ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شیراز

‎بامداد خبر : در راستای تحقق اهداف سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان شیراز با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت . ‎‏‎به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز با اعلام این خبر گفت: این میزان […]

بامداد خبر : در راستای تحقق اهداف سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ۲۰۳ هکتار از اراضی ملی شهرستان شیراز با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت .
‎‏‎به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز با اعلام این خبر گفت: این میزان سند در محدوده پلاکهای قلعه چوبی،خرک و کوه های جنوبی دارنگون این شهرستان صادر شده است.
‎‏‎وی با اشاره به یکپارچه سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی این شهرستان افزود: اجرای طرح کاداستر گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات را آسان می‌کند .
‎‏‎رضایی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور درجهت سنددارشدن اراضی ملی گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص نمودن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات ، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه ها جلوگیری خواهد کرد.
‎‏‎رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز صدور سند تک برگی را بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی عنوان کرد و افزود: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات ، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد خواهد شد .
‎‏‎رضایی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت تک برگی گفت: با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی بنام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی ، حفاظت و پاسداری از این عرصه ها نیز بهتر از قبل انجام خواهد شد.