رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول خط دو مترو/ انجام تست گرم خط ۲ متروی شیراز

بامدادخبر–رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در آیین تست گرم خط دو مترو گفت: فاز اول خط دو متروی این کلانشهر از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و در صورت تزریق به موقع و کافی اعتبار، شاهد افتتاح این فاز خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، حسن مرادی با […]

بامدادخبررئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در آیین تست گرم خط دو مترو گفت: فاز اول خط دو متروی این کلانشهر از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و در صورت تزریق به موقع و کافی اعتبار، شاهد افتتاح این فاز خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، حسن مرادی با اشاره به روند حفاری تونل‌های مترو در شیراز گفت: تنها در سال ۹۸ حدود پنج هزار و ۵۰۰ متر تونل مترو حفاری شد که این عملکرد در جهان و ایران بی نظیر است و جزو رکوردهای ماندگار و با ارزش است.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: این پروژه از سال ۹۳ شروع شد و تا امروز به ۹۵ درصد پیشرفت رسیده است؛ بیشترین میزان حفاری آن در دیماه سال ۹۸ اتفاق افتاد و تنها در یک ماه ۸۲۰ متر تونل زده شد و کار بتنی آن به اتمام رسید که این مهم در سطح کشور بی بدیل است.
مرادی اضافه کرد: در بخش ایستگاه‌ها نیز ایستگاه قهرمانان در مرحله نازک کاری قرار دارد و با پیشرفت ۷۰ درصدی طی چندماهه آینده آماده بهره‌برداری است و با راه‌اندازی این خط گره ترافیکی و مشکلات منطقه برطرف می‌شود.
او با اشاره به پیشرفت سایر ایستگاه‌های فاز ۲ هم خاطرنشان کرد: ایستگاه استقلال نیز با پیشرفته‌ترین روش‌ها در حال اجرا است و در خیابان هیچ آثاری مشاهده نمی‌شود و مردم هیچ ترافیکی را در آنجا احساس نمی‌کنند.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز یادآور شد: ایستگاه رحمت که در پارک هاشمی واقع شده نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است و تنها سازه آن تکمیل شده و در فاز یک افتتاح نمی‌شود،همچنین ایستگاه امیر کبیر از پیشرفت ۵۱ درصدی برخوردار است و عملیات اجرایی آن تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
مرادی ادامه داد: ایستگاه استقلال نیز با پیشرفته ترین و به روز ترین تجهیزات در حال اجرای سازه است و به نحوی اجرای آن در دستور کار قرار گرفته که در سطح خیابان انقلاب هیچ آثاری از ایستگاه نمی‌بینیم.
او گفت: این ایستگاه با حدود ۳۰ درصد پیشرفت، ایستگاه تبادلی است که در فاز یک تمام شده و در فاز دوم تا یکسال آینده به پایان می‌رسد؛ همچنین تا یک ماه دیگر کار ریل گذاری ایستگاه امیرکبیر تا امام حسین(ع) نیز به پایان می‌رسد.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز عنوان کرد: در بخش ریل گذاری خط ۲ (از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر) بیش از چهار کیلومتر ریل گذاری انجام شده که با حمایت‌های شورا و شهرداری و با فعالیت‌های پیمانکاران بعد از چند سال فعالیت در خط ۲ سه شنبه ۱۲ مردادماه توانستیم ورود و حرکت قطار در خط ۲ مترو شیراز محقق شود.
مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در خط یک نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر هفت ایستگاه به خط یک افزوده شده که ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان زیباترین ایستگاه کشور قابلیت ثبت به عنوان اثر ملی دارد.
او با ارائه گزارشی اظهار کرد: در سال ۹۶ قطار شهری شیراز، هفت میلیون مسافر را جابجا کرد که این رقم در سال ۹۹ با وجود شرایط شیوع کرونا به ۲۳ میلیون مسافر رسید.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: در روزهای اخیر مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به قطار شهری شیراز اختصاص یافته که اگر در ابتدای سال این رقم که متعلق به سال ۹۹ بود به حساب شهرداری واریز می شد پیشرفت‌های زیادی در تکمیل این مسیر محقق می‌شد که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این هدف محقق شود.