افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در تامین و انتقال برق فارس

بامدادخبر –صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور در سالی که گذشت با بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اجرای طرح های زیربنایی و بنیادین درخشید، این اقدامات با وجود تنگناهای تحریم و محدودیت های بودجه ای و همچنین مشکلات در کارزار با کرونا صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامدادخبرصنعت برق در استان فارس و جنوب کشور در سالی که گذشت با بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اجرای طرح های زیربنایی و بنیادین درخشید، این اقدامات با وجود تنگناهای تحریم و محدودیت های بودجه ای و همچنین مشکلات در کارزار با کرونا صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس موانع و محدودیت های تامین و انتقال برق و انرژی را یک واقعیت انکار ناپذیر دانست که کار را برای متخصصان و مهندسین سخت و دشوار می کند.
غلامرضا نصیری افزود: در عین حال این سختی ها و مشکلات خدشه ای در عزم آهنین خادمان ملت برای خدمت گذاری دوچندان در سال ۱۳۹۹ که به نام جهش تولید بود ایجاد نکرد و با تلاش دوچندان و سختی کوشی وصف ناپذیر از بروز هر گونه خدشه و خلل در ارائه خدمات بهینه جلوگیری به عمل آمد.
وی به سرمایه گذاری های سال گذشته در حوزه تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور اشاره و اضافه کرد : در سال ۱۳۹۹ در این حوزه بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه شده است؛ در حالی که در سال ۹۸ این رقم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری ها در حوزه تامین و انتقال برق و انرژی با وجود محدودیت های موجود بیانگر تلاش دوچندان کارکنان صدیق و خدمتگزار مردم دراین عرصه است.
نصیری همچنین به برخی از پروژه هایی که سال گذشته در قالب پویش هر هفته الف – ب- ایران در استان فارس و جنوب کشور به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و افزود: بهره برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری ۶۵۱ میلیارد ریال ، افتتاح ۲ طرح نیروگاه خورشیدی و همچنین کمربند فیبر نوری بین پست‌ها و ایستگاه‌های فوق توزیع برق در استان فارس به دستور رییس جمهوری ، بهره برداری از ۲ دستگاه سامانه ۲۰ کیلوولت برق در شهرستان خفر ، بهره برداری از ۱۴ طرح‌ تامین و انتقال برق در استان بوشهر و افتتاح پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریالی تنها بخشی از طرح هایی است که در سال گذشته افتتاح شد و به سرانجام رسید .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد : در سالی که گذشت، همزمان با هفته دولت هشت طرح تامین و انتقال برق در این استان با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷ میلیارد ریالی در هفته دولت به بهره برداری رسید اجرای این طرح ها گام مهمی در تثبیت جایگاه فارس برای تامین و انتقال برق مطمئن و پایدار است.
نصیری همچنین گفت: در سالی که جهش تولید نام داشت، اقدامات فنی و نصب بانک خازنی در راستای تامین برق مطمئن مصرفی مردم جنوب کشور با ضریب اطمینان بالا تحقق یافت، برآیند این اقدامات فنی ، اجرای طرح هایی در جهت بهره وری اقتصادی، برق رسانی مستمر و کاهش خاموشی ها، بهبود وضعیت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه و تقویت و پایداری شبکه برق بوده است.
وی ادامه داد: با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، تامین برق در جزیره خارگ واقع در آب‌های خلیج فارس پایدار شد.همچنین در سال گذشته پهنه‌های جنوب و غرب استان بوشهر به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی در اولویت اجرای طرح‌های جامع تامین و انتقال برق قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : با تلاش نیروهای متخصص و مهندسین شرکت برق منطقه ای استان فارس در سال گذشته ترانسفورماتور جایگزین در تاسیسات حادثه دیده ایستگاه ملک مکان شیراز نصب و راه اندازی شد ، فرایند نصب و راه اندازی این ترانسفورماتور جدید دست کم ۲ ماه زمان نیاز داشت اما با تلاش شبانه روزی نیروهای عملیاتی رکورد ۱۸ روز برای این عملیات به ثبت رسیده است.
نصیری افزود: دراین سال متخصصان این شرکت برای طراحی و ساخت سواسازها (سکسیونرها) در ایستگاه‌های برق فشار قوی به توان بالایی دست یافتند و در این زمینه بی نیاز از سرمایه‌گذاری و کمک متخصصان خارجی شده اند طراحی ساخت و تعویض بیش از ۹۰ بازوی کامل جداکننده ۶۶ کیلوولت در استان‌های فارس و بوشهر در سال گذشته با موفقیت انجام شد.
این مقام مسوول در ادامه به مدیریت بار و بهره گیری از راهکارهای جایگزین مانند جابجایی و انتقال بار به ایستگاه‌های مجاور مانع اجرای برنامه خاموشی برق در شیراز اشاره کرد و با بیان اینکه بعد از وقوع حادثه آتش سوزی در ایستگاه ملک مکان شیراز موارد قابل اعتنایی از خاموشی در شیراز اعمال نشد گفت: با ورود متخصصان و کارشناسان و اجرای برنامه مدیریت بار و همچنین بهره گیری از راهکارهای جایگزین در تامین و انتقال برق ، باعث شد تا برنامه خاموشی ناشی از صدمات این آتش سوزی در شیراز اعمال نگردد و برق مطمئن و پایدار تا کنون برای شهروندان تامین و توزیع شده است.
نصیری همچنین به برخی از تنگناهای کرونا و موانع تحریم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بیماری کرونا در همه جهان فراگیر شده است و به علت محدودیت فعالیت صنعتی کاهش بار مصرف برق در همه جهان مشاهده می شود اما در استان فارس و جنوب کشور این بیماری نتوانست خللی در تولید و انتقال برق و انرژی ایجاد کند و واحدهای صنعتی نیز دراین مدت افزایش تقاضای برق برای تولید داشته اند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان اینکه استان فارس و جنوب کشور به رغم تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا توانست جهش قابل توجهی در زمینه اجرای طرح های تامین و انتقال برق و انرژی ایجاد کند، افزود: احداث شبکه های فوق توزیع در استان فارس و جنوب کشور با افزایش سه برابری شاخصی کم نظیر در زمینه در مدار قرار گرفتن طرح های زیر ساختی است که در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران به نتیجه رسیده است.
نصیری به تامین و تحقق بودجه جاری شرکت برق منطقه ای استان فارس هم اشاره کرد و گفت: تلاش برای تامین رفاه و آسایش حداکثری کارکنان و تحقق بودجه جاری از جمله مواردی است که با مدیریت منابع انسانی دنبال شده و نتایج مطلوبی داشته است .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ، سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را که به فرموده مقام معظم رهبری سال تداوم تلاش در حوزه تولید است را نیز فرصتی برای شکوفایی استعدادها ، قابلیت ها و ظرفیت های توسعه در حوزه برق و انرژی دانست که با درایت ، تعامل و هم اندیشی متخصصان این شرکت و مهندسان خدمتگزار شاهد رشد و شکوفایی این استعدادها دراین سال خواهیم بود.

تامین نیازهای برق و انرژی با افزایش ظرفیت پست شهرستان خفر