سارا همت مشاور فرماندار و مسئول امور زنان و خانواده شهرستان شیراز:

بانک جامع اطلاعات توانمندی های زنان شهرستان شیراز تدوین می شود

بامدادخبر -سارا همت در جلسه گروه کاری زنان و خانواده شهرستان شیراز با حضور مشاورین امور زنان و خانواده ادارات و سازمانها، از تدوین بانک جامع اطلاعات توانمندی های زنان به عنوان اقدامی دانش بنیان و کاربردی در جهت شناسایی زنان توانمند و گامی مؤثر در راستای تقویت جایگاه زن خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته […]

بامدادخبر -سارا همت در جلسه گروه کاری زنان و خانواده شهرستان شیراز با حضور مشاورین امور زنان و خانواده ادارات و سازمانها، از تدوین بانک جامع اطلاعات توانمندی های زنان به عنوان اقدامی دانش بنیان و کاربردی در جهت شناسایی زنان توانمند و گامی مؤثر در راستای تقویت جایگاه زن خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته ای که پشت سر گذاشتیم چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بود که یادآور نقش قابل توجه زنان ایران زمین در عرصه جهاد و ایثار و شهادت بود، هر چند باگذشت چهل سال از جنگ تحمیلی، تاریخ معاصر هر روز برگ نوینی از نقش آفرینی زنان در جنگ را به عرصه نمایش می گذارد، لیکن نقش آفرینی زنان صرفا در جنگ رو در رو نبوده و امروزه نیز در جنگ نابرابر اقتصادی، شاهد حضور و مشارکت جدی آنان در عرصه‌های مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ،همت افزود: عدم وجود اطلاعات موثق و دارای اعتبار علمی از ظرفیت ها، پتانسیل ها، توانمندیها، محدودیت ها و نیازهای جامعه زنان موجب شده است تا تلاش و تکاپوی زنان آنگونه که باید دیده نشده و موجب عدم رضایت خاطر آنان شده است.
مسئول امور زنان و خانواده شهرستان شیراز تدوین بانک اطلاعات توانمندی های زنان را از ضروریات و لازمه ی هر گونه برنامه ریزی در جامعه برشمرد و افزود: بر این اساس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری کانون زنان بازرگان استان فارس تدوین این بانک اطلاعاتی در سطح استان را در دستور کار قرار داده است.
همت خاطر نشان کرد: شهر شیراز به عنوان مرکز استان با بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت که بیش از ۴۹ درصد آن را جامعه زنان تشکیل می دهد، سهم شایان توجهی از این پروژه را به خود اختصاص داده است که تعداد زیادی از این زنان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت گمنام ایفای نقش می‌کنند.
سارا همت با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از اطلاعات این بانک جامع را توانمندی های زنان شهرستان شیراز به خود اختصاص خواهد داد یادآور شد: بی‌شک شناسایی این زنان توانمند می بایست از طریق مشاورین امور زنان و خانواده ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی صورت گیرد به عبارت دیگر مدیران زن توانمند، مسئولیت شناسایی و معرفی این زنان را برعهده دارند.

همت بر ضرورت شناسایی زنان توانمند شهرستان در اسرع وقت تاکید و از مشاوران امور زنان دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا با حساسیت هر چه تمامتر در این فرایند مشارکت کرده تا شاهد معرفی زنان توانمند شهرستان به جامعه باشیم.
مسئول امور زنان و خانواده شهرستان شیراز ضمن اشاره به اینکه دست یابی به توسعه پایدار بدون توجه به شرایط زنان، برای هیچ کشوری میسر نخواهد بود اظهار داشت: در دست داشتن آمار و اطلاعات موثق از جامعه زنان می تواند علاوه بر معرفی زنان توانمند به جامعه، منجر به توسعه کسب و کار، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت زنان و گسترش مناسبات و ایجاد فرصت های همکاری گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که اطلاعات زنان توانمند شهرستان شیراز تا اوایل آبانماه سال جاری جمع آوری و جهت دسته بندی و تحلیل آماری در اختیار مجری طرح قرار خواهد گرفت.

همت در پایان ضمن قدردانی از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کانون زنان بازرگان استان فارس، ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح بتواند خودباوری و انگیزه مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری را در بین سایر زنان و به خصوص زنان تحصیل کرده و مستعد بیدار کند