برگزاری آیین روپوش سفید و ورود ۱۲۰ دانشجوی پزشکی به دوره بالینی

 تاکید رییس دانشگاه بر رعایت احترام به بیماران

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین روپوش سفید و ورود ۱۲۰ دانشجوی پزشکی به دوره بالینی، رعایت احترام به بیماران با ورود به مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد. دکتر «مهرزاد لطفی» در این آیین گفت: امروز روز بسیار خوبی است و حس طراوتی که در این برنامه وجود دارد را باید به […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین روپوش سفید و ورود ۱۲۰ دانشجوی پزشکی به دوره بالینی، رعایت احترام به بیماران با ورود به مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر «مهرزاد لطفی» در این آیین گفت: امروز روز بسیار خوبی است و حس طراوتی که در این برنامه وجود دارد را باید به فال نیک بگیریم، ورود شما را به مرحله جدیدی از تحصیل به عنوان کسانی که وظیفه تامین سلامت مردم کشور و استان را بر عهده دارید تبریک می گویم.

او گذر از مرحله علوم تئوریک و رفتن به مرحله علوم عملی را بسیار مهم خواند و خطاب به دانش آموختگان اظهار کرد: وظیفه اصلی دانشجویان در مملکت اسلامی این است که درس بخوانند و وظیفه تک تک شما علم آموزی است تا به عنوان پزشکان آینده، مناصب درمانی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه را بر عهده بگیرید.

رییس دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتخار دارد که به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور و یک دانشگاه مادر، سالیان سال است که دانشجویان خوبی را در عرصه های مختلف از جمله پزشکی تربیت می کند و با دقت در جامعه پزشکی مشاهده می کنیم بسیاری از افرادی که در قسمت های مختلف آموزش، پژوهش، درمان و کارهای اجرایی موثر هستند دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.

دکتر لطفی با بیان این که آینده این مملکت در دستان شماست و این امر وظیفه شما را سنگین تر می کند، اصل نخست برای دانشجویان را احترام به بزرگ تر و رعایت سلسله مراتب دانست.

او با اشاره به اینکه دانش آموختگان دانشگاه از این پس با بیماران سر و کار دارند، بر لزوم احترام به بیماران و همراهان آنان تاکید کرد و افزود: همه ما در خدمت بیماران هستیم و باید دقت کنیم که بیمار حرمت دارد و ما باید به عنوان قشر پزشکی جامعه، احترام بیماران را حفظ کنیم.

رییس دانشگاه ادامه داد: در این مرحله شما وارد مراکز درمانی می شوید و با مردم ارتباط دارید، بنابراین باید آراستگی و نظم را به عنوان قشر فرهیخته جامعه رعایت کنید.
دکتر لطفی یادآور شد: تلاش می کنیم فضای مساعدی برای شما در دانشگاه و بیمارستان ها فراهم کنیم، شما نیز باید با رشد و توسعه خود در آینده به ما برای توسعه دانشگاه و خدمات سلامت کمک کنید.

این آیین با حضور رییس دانشگاه، معاونان، مدیران، کارکنان دانشگاه، دانشجویان و خانواده های آنان در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشکده پزشکی شیراز، برگزار شد