در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استاندار فارس تاکیدشد:

 باید به دنبال شناسایی چالش ها و اصلاح فرآیندها در راستای پیشرفت، آبادانی و منافع مردم و کشور باشیم

دکتر لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز :اهمیت توجه به توسعه توریسم درمانی در فارس.   آرمان وطن / شیراز – استاندار فارس در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه با تاکید بر تلاش برای بهبودی و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان مردم گفت: پزشکان نخبه گان جامعه به شمار می روند و از آگاهی در […]

دکتر لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز :اهمیت توجه به توسعه توریسم درمانی در فارس.

 

آرمان وطن / شیراز – استاندار فارس در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه با تاکید بر تلاش برای بهبودی و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان مردم گفت: پزشکان نخبه گان جامعه به شمار می روند و از آگاهی در مسایل جامعه برخوردار هستند.

دکتر «عنایت اله رحیمی» افزود: لازم است به دنبال شناسایی چالش ها، تغییر روش ها و اصلاح فرآیندها باشیم، به نحوی که در راستای پیشرفت، آبادانی، منافع مردم و کشور باشد.

او با تاکید بر مشخص کردن برنامه های عملیاتی و هدف گذاری های کوتاه مدت و بلندمدت، ادامه داد: باید تلاش ها در ایجاد و ارایه راهکارهایی برای ارتقای خدمات باشد و ضرورت دارد از شرکت های تولید کننده دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با رعایت اصول استاندارد حمایت کرد.

استاندار فارس بر ارایه راهکارهای عملی برای ارتقای سطح ارایه خدمات در سطح استان و در نتیجه در سطوح ملی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به فعالیت حدود ۳۶ هزار کارمند در این دانشگاه گفت: حدود ۱۰ هزار و ششصد دانشجو در هفده دانشکده تحت پوشش دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، همچنین استان فارس با ۶۷ بیمارستان دولتی دانشگاهی، خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی، یازده هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۸۵۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حد توان خدمات مطلوبی به مراجعان ارایه می دهند.

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: حدود یک هزار خانه بهداشت و ۵۰۰ پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز روزانه مشغول ارایه خدمت، به حدود ۱۰۰ هزار بیمار و مراجعه کننده هستند که از نظر تعداد در کشور قابل توجه است.

او ادامه داد: از زمان راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه، سه هزار علاقه مند از ۴۲ کشور جهان داوطلب تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودند، همچنین با اشاره به فعالیت های حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه و وجود مراکز تحقیقات، تلاش این دانشگاه بر مبنای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پزشکی شیراز در کشور و منطقه و حتی در دنیا خوشنام است گفت: مجموعه مراکز درمانی شیراز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، علاوه بر ارایه خدمت به هم استانی ها، به سایر استان های کشور به ویژه استان های جنوبی مانند بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد و کرمان نیز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارایه می دهند که لازم است مسوولان کشوری نگاه ویژه تری به این مهم داشته باشند.

دکتر لطفی با تاکید بر اهمیت دادن به موضوع توریسم درمانی اظهار کرد: با توجه به وجود توانمندی های قوی در استان، لازم است به موضوع توریسم درمانی بیشتر بپردازیم که با این مهم، اشتغال زایی بسیاری هم فراهم می شود.

او در خصوص ساخت بیمارستان های جدید، اعتبارات، شاخص ها، سقف های بیمه ای، مطالبات سازمان های بیمه گر توضحاتی ارایه داد.

در این نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص اقدامات و دستاوردهای حوزه های مربوط به خود توضیحاتی ارایه دادند و برای پیشرفت و ارتقای آن نیز پیشنهاد هایی مطرح کردند.