اجرای همزمان طرح اصلاح هندسی معابر و آموزش ترافیکی در مدارس

 فرود بذرافشان با اشاره به اصل ۳E ( آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی و اعمال قانون ) گفت: همزمان با آموزش ترافیکی در مدارس سطح منطقه ،اجرای اصلاح هندسی معابروتقاطع ها به منظور رفع نقاط حادثه خیز وارتقا فرهنگ ترافیک  در بین کودکان و نوجوانان در دستور کار واحد ترافیک منطقه قرار گرفته است. بذرافشان […]

 فرود بذرافشان با اشاره به اصل ۳E ( آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی و اعمال قانون ) گفت: همزمان با آموزش ترافیکی در مدارس سطح منطقه ،اجرای اصلاح هندسی معابروتقاطع ها به منظور رفع نقاط حادثه خیز وارتقا فرهنگ ترافیک  در بین کودکان و نوجوانان در دستور کار واحد ترافیک منطقه قرار گرفته است.
بذرافشان با تاکید بر اجرای مصوبات کمیسیون طرح های هندسی شورای  ترافیک  و آموزش فرهنگ  ترافیک در مدارس سطح منطقه افزود: افزایش ایمنی تردد شهروندان  و کاهش خسارت ناشی از تصادفات  با آموزش و فرهنگ سازی در مدارس و اجرای طرح های هندسی ترافیکی در معابر امکان پذیر است.
وی با اشاره به پایان اجرای عملیات هندسی ترافیکی در تقاطع خیابانهای توحید شیرازی و دولت شرقی خاطرنشان کرد: این عملیات به منظورجلوگیری از حرکت خلاف جهت وهدایت ایمن حرکت  خودروها صورت گرفته است.
شهردار منطقه پنج شیراز همچنین از ادامه طرح اصلاح  هندسی  نقاط حادثه خیز در سال جاری خبر داد و گفت:  با اجرای عملیات تثبیت نیوجرسی های در تقاطع رضوان ، سطح درگیری درزیرتقاطع  غیرهمسطح  رضوان کاهش  و حرکتهای چپ گرد بولوار نواب صفوی به بولواررحمت و مسیر مستقیم کندرو ازسمت شرق به غرب به  دور گرد انتهایی بولواررضوان  قبل از میدان فروردین انتقال می یابد.
بذرافشان اضافه کرد: همچنین افزایش ارتفاع حاشیه رفوژ وسط بلوار رحمت جهت جلوگیری از واژگونی خودروها  و نیز اجرای اصلاح هندسی در تقاطع سلطان آباد و محراب به منظور جلوگیری از برخورد با بدنه جانپناه روی پل و  موارد دیگر در دستور کار واحد ترافیک منطقه قرار دارد.

شهردارمنطقه پنج با اشاره به برگزاری  کلاسهای آموزشی فرهنگ ترافیک در مدارس که درجهت افزایش اطلاعات و مهارتهای ترافیکی بین کودکان و نوجوانان در مدارس در حال اجراست، گفت: در این دوره از کلاس های  آموزش فرهنگ ترافیک ، نحوه صحیح رفت وآمد در معابر، چگونگی عبور از خط کشی عابر پیاده، توجه به چراغهای راهنمایی و رانندگی، بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه و صرف غذا در حین رانندگی، عدم رانندگی به هنگام خستگی، سبقت غیر مجاز، نحوه صحیح دوچرخه سواری و همچنین رعایت قوانین به هنگام سوارشدن در سرویس مدارس به دانش آموزان مدارس ارائه  می شود تا کودکان و نوجوانان اطلاعات جامع و کافی و مهارت های لازم ترافیکی را در زمان مواجهه با حوادث رانندگی فراگرفته و بتوانند در زمان خطر از خود محافظت کنند.
وی بیان کرد: انتظار می رود با آموزش نکات ترافیکی به زبان ساده و تخصصی به دانش آموزان در سنین پایین ضمن نهادینه کردن نظم و انضباط اجتماعی، ارتقای توانایی آنان را در جهت کاهش آمار تصادفات و رفتار های پر خطر در کشور شاهد باشیم.
براساس این گزارش، درهفته گذشته آموزش فرهنگ ترافیک درمدرسه شهید جمشید غنی با ۴۲۰ دانش آموز انجام و این آموزش ها هفته آینده در مدارس الکوت و شهید بهاری اجرا می شود.