مدیرکل میراث فرهنگی فارس :

فارس میزبان شورای عالی ثبت آثار می‌شود

بامداد خبر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از میزبانی فارس از شورای عالی ثبت آثار ملی در اسفندماه خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر محمد ثابت اقلیدی امروز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سفر به شهرستان خرامه در سخنرانی خود در جمع نمارگران نماز جمعه گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی ارزشمندی […]

بامداد خبر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از میزبانی فارس از شورای عالی ثبت آثار ملی در اسفندماه خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر محمد ثابت اقلیدی امروز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سفر به شهرستان خرامه در سخنرانی خود در جمع نمارگران نماز جمعه گفت: این شهرستان دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که نیاز به مرمت و حفاظت دارد.
او بابیان این‌که متأسفانه آسیب‌های ناشی از خشکسالی بر اقتصاد شهرستان اثرگذار بوده گفت: توسعه گردشگری می‌تواند اقتصاد شهرستان را از سایر مقوله‌ها بی‌نیاز کند.
ثابت اقلیدی گفت: اگر خیرین شهرستان در راستای حفاظت و مرمت آثار گام پیش نهند، با حمایت و مشارکت میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود.
او سطح کیفی تولیدات صنایع‌دستی شهرستان را هم بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان این خطه قابلیت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را دارد و در نمایشگاه بین‌المللی تهران در معرض نمایش قرار می‌گیرد.
او با تأکید بر ضرورت احیاء و معرفی سنن و آداب‌ورسوم گذشته شهرستان از مسئولان شهری خواست در شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، آداب، رسوم و سنن گذشته مردم خرامه تحقیق و کار پژوهشی انجام شود تا بستری باشد برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و عاملی برای جذب گردشگران به شهرستان و گفت: در این زمینه و در حوزه مردم‌شناسی میراث فرهنگی هم کمک و همکاری خواهد داشت.
او بابیان اینکه استان فارس در اسفندماه میزبان شورای عالی ثبت آثار تاریخی است گفت این فرصت‌ها زمینه را برای ثبت برخی آثار طبیعی، تاریخی و معنوی شهرستان‌ها فراهم می‌آورد.
محمد ثابت اقلیدی در پایان بابیان این‌که یکی از اثرات تقویت نظام حاکمیتی مردم‌سالاری، انتخابات است گفت: کشور ما یک قدرت نوظهور است و مردم با مشارکت خود در انتخابات می‌توانند نمایندگانی قوی و شایسته راهی مجلس شورای اسلامی کنند تا پارلمانی قوی در مجلس داشته و از آثار و برکات آن بهره‌مند شوند وبرای تحقق این امر مهم از مردم شهرستان خواست در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند.