سخنگوی شهرداری شیراز خبر داد

افتتاح و کلنگزنی ۵۰ میلیارد تومان پروژه های طرح “روایت امید” در دهه فجر 

 جهان بین میرزایی شهرداری منطقه یک؛ شیراز به اعتبار باغاتش شیراز است  بامداد خبر: جهان بین میرزایی شهرداری منطقه یک شهرداری شیراز در نخستین جلسه از سلسله نشست های طرح  “روایت امید” که با انگیزه امید افرینی در مردم و از سوی شهرداری شیراز برگزار شد  به برنامه ها و پروژه های شهرداری منطقه یک […]

 جهان بین میرزایی شهرداری منطقه یک؛

شیراز به اعتبار باغاتش شیراز است

 بامداد خبر: جهان بین میرزایی شهرداری منطقه یک شهرداری شیراز در نخستین جلسه از سلسله نشست های طرح  “روایت امید” که با انگیزه امید افرینی در مردم و از سوی شهرداری شیراز
برگزار شد  به برنامه ها و پروژه های شهرداری منطقه یک شهرداری شیراز که در دهه فجر اماده افتتاح یا کلنگزنی شده است اشاره کرد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی با اشاره به اینکه، منطقه یک شهرداری با ۱۸۰۰ هکتار و بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در محدوده مرکزی شهر واقع شده  این منطقه را دارای  ویژگی های خاص در شهر شیراز دانست.
میرزایی با اشاره به اینکه؛۶۰ درصد خدمات ارایه شده در شهر شیراز در این منطقه به مردم داده میشود افزود ،بیمارستانها ، ادارات اصلی و مراکز نظامی و انتظامی و دانشگاه شیراز در این منطقه واقع شده و ترافیک این محدوده بخاطر تراکم بالای این منطقه است.
وی با اشاره به وجود بزرگراه شهید سلیمانی به عنوان یک ابر پروژه شاخص شهرداری شیراز در این منطقه گفت ،  تملک مسیر واجرای پیاده راه جنوبی  این بزرگراه بر عهده شهرداری منطقه یک است.
وی همچنین با اشاره به تملک های لازم در پروژه کوهسار گفت ؛ باید ۱۶ هکتار در این ناحیه تملک شود  که بیش از ۱۱ هکتار تملک صورت گرفته و مابقی به دلیل مشکلات اسناد مالکیت پس از انجام روند اداری انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه،
اگر امروز می خواستیم زمین های تملک شده از سوی شهرداری  در این مسیر را خریداری کنیم بالای ۲ هزار میلیارد تومان هزینه  می کردیم گفت؛ با تدبیر صورت گرفته از سال های قبل با ۶۰ میلیارد تومان این کار تا این مرحله انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ، از ۱۳ پروژه ای که در دهه فجر از سوی منطقه یک افتتاح خواهد شد  ۱۰ مورد پیاده را است  گفت ؛
بیشتر مشکل این منطقه به دلیل قرار گیری در بافت میانی شهر شیراز، مشکل دفع ابهای سطحی است که با لوله گذاری در حال رفع این مشکل هستیم.
شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به پیاده رو های در دست انجام گفت ،پیاده راه سازی مسیر میدان امام حسین تا پل باغ صفا، پیاده رو سازی حد فاصل خیابان رودکی ،پیاده رو سازی ضلغ غربی و شرق خیابان ولیعصر  قصر دشت و خیابان شوریده از جمله این موارد است.
وی همچنین  از لوله گذاری فاز ۲ شهرک مهدی اباد قصردشت خبر داد وگفت؛ اسفالت این مسیر هم انجام شد که با توجه به تعریف این پروژه در حوزه محرومیت زدایی ،پروژه ای شاخص در ایجاد رضایت مندی  برای مردم این محله است.
   وی با اشاره به وجود پروژه های قابل افتتاح با بیش از   ۱۰۰  میلیارد تومان و ۶ پروژه گلنگزنی با ۷۰ میلیارد تومان گفت ، تعدادی  پروزه در حال فعالیت داریم که تا دهه شیراز افتتاح میشود.
وی با اشاره به وجود تعدادی پروژه در حال انجام در این منطقه گفت یک سری پروژه ها مثل  پارک عفیف اباد با پیشرفت  ۵۰ درصد در دست انجام است
وی همچنین با اشاره به عملیات سبزراه چمران با پیشرفت  ۸۰ درصد و بودجه ۴۰ میلیارد تومانی به طول ۳ کیلومتر گفت بعضی از پروژه ها معطل کار دیگر ارگانها ست.
وی با اشاره به برنامه شهرداری در حفظ و حراست از باغات شهر شیراز گفت ،شهرداری در سالهای گذشته ۲۷۰ هکتار از باغ های پهنه یک را تملک کرده و ۵۰۰ هکتار باغات قصردشت در پهنه یک فریز شده تا با جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری این باغات از اسیب به دور بماند.
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه شهرداری  در همین راستا با حفر و احداث۲۰ حلقه چاه و تامین اب  آن رادر اختیار باغداران قرار داده گفت، در سالهای گذشته شهرداری در حوزه مبارزه با افات نیز فعالیت گسترده ای داشته است.
وی همچنین  با تاکید بر اینکه که باغات شهر شیراز خط قرمز شهرداری و شورای شهر است گفت؛ شیراز به اعتبار باغاتش شیراز است.
جاویدی سخنگو و مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز نیز با تاکید بر این اینکه ،با توجه به سخن رهبری که امید  را پیشران کشور دانسته اند گفت ، برای دهه فجر  توسط شهرداری شیراز یک بسته ۵۰ میلیارد تومانی از پرژه ها تعریف و اماده افتتاح و کلنگ زنی شده است.
وی با اشاره به نظر شوراو شهرداری شیراز  در امیدافرینی در شیرازگفت؛ با کلیدواژه های ،عمرانی،فرهنگی و محیط زیستی و بر اساس  این موارد روابط عمومی سلسه نشست های روایت امید را تعریف و سهم هر منطقه از پروژه ها رادر این جلسات تبیین خواهد کرد.
وی با اشاره به هدف امیدافرینی در جامعه و ایجاد مشارکت مردم در اداره شهر گفت؛ باید موارد استفاده عوارض پرداخت شده توسط مردم به شهرداری را تببین کرد تا مردم نسبت به ان اگاه شوند.