رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

ارجاع ۵ هزار فقره پرونده از ابتدای امسال به هیأت های صلح استان

بامداد خبر: در همایش فصلی روسای کل و دادستان های مراکز استان های سراسر کشور، در مجموع بررسی اقدامات مختلف در قالب ارزیابی مدل تعالی دادگستری های کشور در حوزه حل اختلاف، توسعه حل اختلاف دادگستری استان فارس حائز رتبه اول شد. رئیس کل دادگستری استان فارس پس از دریافت لوح تقدیر سه ستاره از ریاست […]

بامداد خبر: در همایش فصلی روسای کل و دادستان های مراکز استان های سراسر کشور، در مجموع بررسی اقدامات مختلف در قالب ارزیابی مدل تعالی دادگستری های کشور در حوزه حل اختلاف، توسعه حل اختلاف دادگستری استان فارس حائز رتبه اول شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس پس از دریافت لوح تقدیر سه ستاره از ریاست قوه قضاییه گفت : فعالیت در راستای اصلاح ذات البین و توسعه فرهنگ اصیل صلح و سازش، بدون چشم داشت مادی بسیار ارزشمند و دارای تأثیرات مثبت اجتماعی است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان این نکته که یکی از برنامه های اصلی دادگستری فارس تعامل و تفاهم با برخی سازمانها و سمن های استانی و ستاد صبر استان جهت کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از تجمیع پرونده ها در هیات های عمومی و تخصصی صلح است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی بویژه متنفذین ، ریش سفیدان محلی ، ائمه جمعه و جماعات از محوری ترین اقدامات ستاد استانی صبر فارس در یک سال اخیر بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی به وجود ۳۰۰ هیأت صلح فعال از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در امر صلح و سازش اشاره و خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۵۰ هیأت صلح در مساجد ، ۷۰ هیأت صلح در کلانتری ها و مابقی نیز در بقاع متبرکه ، مصلحین و بصورت هیأت های تخصصی در ادارات تشکیل شده است.
وی همچنین از ارجاع ۵ هزار فقره پرونده از ابتدای امسال به هیأت های صلح استان خبر داد و تصریح کرد: میزان مصالحه ی پرونده های ارجاع شده به هیأت های صلح استان حدود ۵۰ درصد است که این امر دستاوردی قابل تأمل برای مجموعه قضایی استان است.
رئیس کل دادگستری استان فارس نگاه مجموعه مدیریت قضایی استان به مقوله شوراهای حل اختلاف را جلوگیری از عمیق‌تر شدن اختلافات و رفع آن در ابتدای وقوع اختلاف خواند و اظهار داشت: در بسیاری موارد می توان‌ با ورود به موقع، اختلافات حادث شده را مدیریت کرد و از عمیق تر شدن و لاینحل شدن آن جلوگیری کرد و همین امر می تواند زمینه حل اختلاف و رفع کامل خصومت را فراهم کرد؛ بنابراین وجود اعضای کاردان، باتجربه و موقعیت شناس در این حوزه یکی از کلیدترین موضوعات در موفقیت برنامه ها است.
وی با بیان این مطلب که استان فارس به عنوان یکی از پیشتازان عرصه شوراهای حل اختلاف از ابتدای شکل گیری، آماده به اشتراک گذاشتن تجارب خود در این حوزه هستند گفت:
مدیران قضایی استان فارس و فعالان عرصه صلح و سازش دوستدار برقراری مصالحه در پرونده های قابل سازش در سراسر کشور هستند .