دستاوردهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت؛

هوش مصنوعی با کمک پزشکان, تشخیص, درمان و سلامت را تسریع می بخشد

بامداد خبر:در نشست خبری امروز در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و با حضور اصحاب رسانه اهمیت هوش مصنوعی در حوزه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبردکتر غلامرضا پازوکی, رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران, آقای حسینی مدیر مرکز ملی فضای مجازی و خانم دکتر […]

بامداد خبر:در نشست خبری امروز در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و با حضور اصحاب رسانه اهمیت هوش مصنوعی در حوزه سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبردکتر غلامرضا پازوکی, رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران, آقای حسینی مدیر مرکز ملی فضای مجازی و خانم دکتر مهرشاد مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از برگزار کنندگان این نشست خبری بودند.

دکتر پازوکی در ادامه با توجه به بحث اهمیت هوش مصنوعی در درمان صحیح و به موقع بیماری ها تاکید داشت: در حال حاضرطبق تاکید مقام معظم رهبری (ره) مبنی بر قرار گیری ایران جزو ده کشور اول دنیا در حوزه هوش مصنوعی, تلاش های مستمری در این زمینه صورت پذیرفت و در حال حاضر ایران  رتبه زیر صد را در این حوزه دارا می باشد.

وی افزود: در طی ۴ سال مسوولیت اخیر دانشگاه, تلاش های بسیاری در حوزه هوش مصنوعی صورت پذیرفت که با هدف بهبود تشخیص, درمان و پژوهش های پزشکی و مراقبت های بعد از درمان همواره مورد اهمیت واقع گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به چالش های علم پزشکی در درمان برخی بیماریها هوش مصنوعی به کمک بشر در حوزه سلامت رسیده, چراکه سلامت یکی از مهمترین مباحثی است که هوش مصنوعی می تواند در آن نقش بسزایی ایفا نماید.

در ادامه جناب آقای میر حسینی مدیر مرکز ملی فضای مجازی  اظهار داشت : در حوزه پزشکی همواره سه محور مهم مورد بحث قرار می گیرد که مرگ و میر ناشی از آنها متاسفانه با آمار بالایی مواجه بوده, از جمله آنها بحث قلب و عروق می باشد که  یکی از مهمترین اهداف این بخش گرفته. مرکز ملی با همکاری علوم پزشکی و با تاسی گرفتن از سیستم های خود مراقبتی و با توجه به بهره مندی از این داده ها می تواند دستاوردهای بزرگی را برای بشر به ارمغان بیاورد.

وی همچنین ادامه داد: یکی از مهمترین پارامترها در درمان, بحث تشخیص تداخلات دارویی با استفاده از هوش مصنوعی است که با توجه به تحریم های دارویی طی سال های اخیر و مصرف بی رویه دارو وسرانه مصرف همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر دو بیمارستان در این حوزه فعالیت دارند و انشاالله به زودی شاهد افتتاح سومین مرکز درمان پزشکی با تاسی گرفتن از هوش مصنوعی خواهیم بود.