محمدمهدی رزمجو مدیر کل استاندارد فارس خبرداد؛

همایش ملی مدیریت ضد رشوه و مدیریت سوت زنی در شیراز برگزار شد

بامداد خبر:محمدمهدی رزمجو مدیر کل استاندارد فارس در نشست خبری گرامیداشت روز و هفته ملی استاندارد گفت؛ استاندارد تنها راه هدفمند برای برطرف کردن مشکلات مردم است . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، رزمجو همچنین در تشریح اقدامات و فعالیت های اداره کل استاندارد فارس که در جمع خبرنگاران انجام شد به تشریح […]

بامداد خبر:محمدمهدی رزمجو مدیر کل استاندارد فارس در نشست خبری گرامیداشت روز و هفته ملی استاندارد گفت؛ استاندارد تنها راه هدفمند برای برطرف کردن مشکلات مردم است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، رزمجو همچنین در تشریح اقدامات و فعالیت های اداره کل استاندارد فارس که در جمع خبرنگاران انجام شد به تشریح فعالیت های این اداره کل پرداخت .
 عملکرد و اقدامات سازمان استاندارد
مدیر کل استاندارد فارس با مناسب ارزیابی کردن عملکرد سال گذشته اداره کل استاندارد فارس در جشنواره شهید رجایی گفت، اداره کل استاندارد فارس درکارگروه مربوطه حائز رتبه اول و در کل شاخص های اختصاصی و عمومی ، سومین دستگاه برتر استان بوده است .
وی باذکر اینکه در سال گذشته چند اقدام اساسی و موثر در حوزه استاندارد سازی دراستان صورت گرفته است گفت: همایش ملی مدیریت ضد رشوه و مدیریت سوت زنی را بصورت حضوری در استان و به شکل مجازی برای کل ادارات کشور با کمک استاندار و رئیس دادگستری فارس برگزار کردیم .
 آموزش استاندارد های بین المللی مدیریت ضد رشوه به سازمانهای کل کشور
مدیر کل استاندارد فارس گفت، در این همایش توانستیم استاندارد های بین المللی مدیریت ضد رشوه و مدیریت سوت زنی را برای کل ادارات کشور تشریح کرده و اکنون این استاندارد ها در کشور به صورت ملی تدوین شده است .
وی گفت سازمان جهانی استاندارد (iso) در جهت مبارزه با فساد سازمانی مواردی را به صورت استاندارد های جهانی ۳۷۰۰۱ و ۳۷۰۰۲ تدوین و ابلاغ کرده اند و سازمان استاندارد ایران آن را با تغییرات کمی بومی سازی و ابلاغ کرده است که شامل مواردی است که در ساختار اداری سازمانها باید طراحی شود تا این ادارات در مقابله با رشوه و فساد اداری موفق به مقابله شوند. وی گفت هم بازرسی و هم دادگستری درحوزه سوت زنی در حال تلاش هستند که این موارد را اعلام و پیاده سازی کنند.
مدیر کل استاندارد فارس گفت،این موارد در مرداد ماه به دستور استاندار اموزش داده شده تا گلوگاه های فساد در سازمانها شناسایی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت اقدام اعلام شوند.
رزمجو در ادامه یادآور شد که امسال موفق شدیم آزمون استخدامی کارشناسان رسمی استاندارد را در شیراز برگزار کنیم که این ازمون بعد از ۱۲ سال توسط سازمان استاندارد کشور با ۳۸۰۰ شرکت کننده برگزار شد و۱۳۸ متقاضی آن مربوط به فارس بوده اند . وی یاد آور شد که کارشناسان رسمی استاندارد در زمینه چهار وظیفه اصلی سازمان استاندارد که شامل استاندارد سازی، اندازه شناسی ، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق است و بر حسب تخصص این وظابف را انجام می دهند.
*راه اندازی سامانه استاندارد مصالح مشمول استاندارد اجباری از هفته آینده
مدیر کل استاندارد فارس گفت ، دو فعالیت مهم ما شامل راه اندازی سامانه استاندارد مصالح مشمول استاندارد اجباری ؛ با دستور استاندارد و شورای فنی استان و با محوریت اداره کل استاندارد بوده است و از این به بعد تمامی دستگاه های دخیل در ساخت و ساز شامل راه و شهرسازی،نظام مهندسی،شهرداری وصمت ، از هفته اینده به صورت رسمی باید از طریق این سامانه اقدام به تایید استاندارد مواد و اقلام مصرفی کنند.
مدیر کل استاندارد فارس گفت،این سامانه بسیار پیشرفته است و شروع کار آن با محوریت بتن پیش ساخته اماده شده است.
وی گفت از طریق این سامانه تمام موارد مربوط به تولید شامل ،حمل و نقل و شیوه استفاده از بتن در پروژه و حتی امکان کنترل جواب ازمایشگاه به شکل مکانیزه وجود دارد.
وی گفت ، این سامانه در حال معرفی به کشور است ولی در فارس از هفته آینده استفاده آزمایشی از این سامانه شروع و از آذرماه استفاده از بتن قانونی و این سامانه الزامی می شودکه درگام های بعدی ،اجر ،ایزوگام،شن و ماسه نیز به این سامانه اضافه خواهند شد.
وی اضافه کرد که اینجا گلوگاهی برای ذی حسابان و ناظران دولتی ایجاد می کند و ناظرین فقط بتنی را می توانند استفاده کنند که اطلاعات شرکت مجازسازنده در این سامانه وجود داشته باشد.
  مسئولیت اسانسور در مجتمع های مسکونی بر عهده مدیرآن مجتمع است
مدیر کل استاندارد فارس یادآور شد که مسئولیت اسانسور در مجتمع های مسکونی بر عهده بهره بردار یا مدیر مجتمع مسکونی است ولی اکثر مدیران مجتمع ها این موضوع را نمی دانند . وی یادآور شد که در سازمانهای دولتی مدیر ارشد ان دستگاه در این زمینه باید پاسخگو باشد.
رزمجو گفت، مردم با استفاده از سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توانند با ارسال کد شاسایی آسانسور از استاندارد بودن ان اطمینان حاصل کنند.

۲۳۵ مورد پلمپ وسایل و دستگاههای بازی درپارکها و شهربازی ها در چند ماهه گذشته
وی در خصوص استاندارد سازی وسایل بازی در استان گفت ، در شهربازی ها تاییدیه های ما که به شکل لیبل بر روی وسایل بازی نصب شده .وی گفت ما لیست همه وسایل شهربازی ها را داریم ولی اگر یه شهربازی مراجعه کنیم و ببینم که لیبل مربوطه را ندارد یا زمان آن پایان یافته اقدام به پلمپ آن وسیله خواهیم کرد.
وی گفت ، در بحث شهر بازی ها ، باید گفت ؛ تعداد دستگاه های فعال ما در استان ۱۴۷۲ دستگاه بوده است که در چند ماهه گذشته ۲۳۵ مورد پلمپ وسایل بازی را در شهربازی ها داشته ایم .رزمجو یادآور شد که مردم می توانند در این مورد به ما کمک کنند.
*کنترل کم فروشی مطابق دستور العمل های کشوری
مدیر کل استاندارد فارس گفت در سال گذشته ۲۳۵ محصول را مطابق دستور العمل های کشوری کنترل کردیم ودر این زمینه ۷۰ درصد انطباق و ۳۰ درصد عدم انطباق و شاهد کم فروشی بودیم.
وی افزود ، در شش ماهها اول ۵۵۲ محصول کنترل شده و ۸۵ درصد موارد انطباق داسته و ۱۵ درصد عدم انطباق مشاهده شده است که اقدامات لازم جهت تعزیرات انجام شده است.

در حوزه مصالح ساختمانی ، مراکز تولید شامل استاندارد اجباری در مناطق مختلف شهر در ۴۸ ساعت مراجعه کرده و ۲۴۰ مورد به دادستانی معرفی شده است.
 تازه خری از مزارع انجام نشود
وی همچنین یادآور شد که برای استفاده مردم از محصولات تازه کشاورزی به دلیل امکان وجود سموم کشاورزی که دوره کارنس را طی نکرده باشند تازه خری از مزرعه انجام نشود و محصولات را با اب روان بشویند و خیس کردن در این مورد کافی نیست و محصولاتی که قابل پوست گیری هستند ویا محصولات پوست زبر دارند را کامل شست و شو کنند یا پوست کنده مصرف کنند.
وی گفت شستشو می تواند بخش عمده نیترات ها را حذف کند.وی گفت ۲۲۵ سم کشاورزی مجاز به کشاورزان اعلام شده و گواهی محصولات سبز نیز که با معرفی جهاد کشاورزی به سازمان استاندارد معرفی می شود صادر می شود.