افتتاح باغ بانوان «مهربانو» با حضور مدیران ارشد کلانشهر شیراز

بامداد خبر: در آیینی به یاد ماندنی و در فضایی سرشار از شور و نشاط که با استقبال بی مانند گروهی از خانواده ها، زنان و دختران و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و دیگر مدیران شهری، باغ بانوان «مهربانو» در خیابان «سهراب سپهری» به بهره‌ برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری […]

بامداد خبر: در آیینی به یاد ماندنی و در فضایی سرشار از شور و نشاط که با استقبال بی مانند گروهی از خانواده ها، زنان و دختران و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و دیگر مدیران شهری، باغ بانوان «مهربانو» در خیابان «سهراب سپهری» به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،

در آیینی به یاد ماندنی و در فضایی سرشار از شور و نشاط که با استقبال بی مانند گروهی از خانواده ها، زنان و دختران و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و دیگر مدیران شهری، باغ بانوان «مهربانو» در خیابان «سهراب سپهری» به بهره‌ برداری رسید.

محمدحسن اسدی با تاکید بر اهمیت گسترش فضاهایی که بانوان بتوانند از آن بهره مند شوند، گفت: گسترش و ساخت باغ هایی که زنان و دختران بتوانند در آنها به فعالیت های ورزشی و فرهنگی بپردازند از نیازهای اساسی است که شایسته است در همه مناطق شهرداری پیگیری شود و امیدواریم با اقدامات این چنینی رنگ محرومیت و کمبود از چهره ی محلات شیراز زدوده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این باغ می‌تواند تبدیل به الگویی در کشور شود، گفت: شهرداری منطقه ۱۱ در بسیاری از کارها پیشرو بوده و این منطقه به ویژه در فعالیت های فرهنگی خوش درخشیده است.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی گفت: شورای اسلامی شهر به بانوان نگاه ویژه ای دارد و آن‌ها این شایستگی را دارند تا از بهترین امکانات بهره مند شوند و بهره برداری از باغ بانوان مهربانو برآیند افزایش ده برابری اعتبارات فرهنگی شهرداری است.

زهرا یقطین، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس نیز با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت‌های کلانشهر شیراز برای رفاه بانوان بهره گرفته شود گفت: در سطح استان فارس هفت باغ بانوان ساخته شده است، که پنج باغ یا پارک بانوان در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به اینکه در باغ بانوان مهربانو زمین های ورزشی همچون بسکتبال، والیبال، بدمینتون و امکاناتی مانند میز پینگ‌پنگ و میز شطرنج وجود دارد افزود: برای عرضه و فروش محصولات بانوان سرپرست خانوار نزدیک به ۴۰ غرفه در این باغ ایجاد شده است.

افسانه خواست‌خدایی، گفت: با تلاش های پیگیر مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز طرح ساخت باغ‌ های بانوان و کودکان در مناطق یازده گانه در دستور کار قرار گرفت و امروز افتتاح نخستین باغ بانوان در سطح منطقه یازده را به نظاره نشسته ایم.

در پایان این آیین گروه های گوناگون هنری با اجرای برنامه های شاد و نواختن موسیقی سنتی ایرانی شبی به یاد ماندنی را برای حاضرین رقم زدند.