معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز بسیج آموزش،اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت

بامداد خبر:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت بیماری های مزمن بر سلامت جامعه، از اجرای بسیج آموزش، اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت از هفت مهر تا بیست و سوم آبان سال جاری خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر […]

بامداد خبر:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت بیماری های مزمن بر سلامت جامعه، از اجرای بسیج آموزش، اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت از هفت مهر تا بیست و سوم آبان سال جاری خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: بیماری های قلبی و عروقی، اولین علت مرگ و میر در دنیا و کشور است.
او ادامه داد: سالانه در حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا به علت بیماری های قلبی و عروقی فوت می کنند که  ۳۱ درصد از کل مرگ ها و حدود نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر است.
دکتر رضائیان زاده افزود: بیشتر مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، به شکل سکته های مغزی و حمله های قلبی تظاهر می کنند و عوامل خطر اصلی این بیماری ها، مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است.
معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: این عوامل خطر رفتاری در افراد، به صورت بروز فشار خون، دیابت، اختلال چربی خون، چاقی و اضافه وزن خود را نشان می دهد.
این مقام مسوول در دانشگاه بیان کرد: برگزاری سالانه روز جهانی قلب (۲۹ سپتامبر مصادف با ۷ مهر) به عنوان موفق ترین بسیج علیه بیماری های قلبی و عروقی در سطح دنیا، فرصتی را برای اطلاع رسانی در خصوص این عوامل خطر و اصلاح سبک زندگی، در راستای آگاهی مردم در خصوص این بیماری ها و عوامل خطر آنها و جلب توجه سیاستگذاران فراهم می آورد.
دکتر رضائیان زاده تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری و توجه به عوامل خطر رفتاری در جوامع و برنامه ریزی به منظور شناسایی زودرس و مقابله با بیماری های ناشی از این عوامل خطر مثل پرفشاری خون، اختلال چربی خون و دیابت، می توان در کنار ارتقای سطح سلامت در جامعه به کاهش هزینه های درمانی نیز در بلند مدت دست یافت.
او اظهار کرد: در سال جاری دفتر بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از فرصت مابین دو روز جهانی قلب در هفت مهر تا روز جهانی دیابت در روز بیست و سوم آبان استفاده و اجرای بسیج اطلاع رسانی بیماری های قلبی عروقی و عوامل خطر آنها و پیشگیری از دیابت را به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: این بازه زمانی، فرصت مغتنمی است تا با اطلاع رسانی گسترده در این حوزه و توجه ویژه به سازماندهی واحد های تحت پوشش به سمت ارتقای کیفی خدمات، گامی در جهت سلامت جامعه برداریم.