نرخ سرویس مدارس امسال فارس چقدر است؟

بامداد خبر: نرخ سرویس مدارس امسال فارس چقدر است؟رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه نرخ سرویس مدارس فارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای شهر تصویب شده، گفت: این نرخ بسته به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و میزان مسافت برای داونش‌آموزان متفاوت است. حشمت‌الله وفایی روز پنجشنبه […]

بامداد خبر: نرخ سرویس مدارس امسال فارس چقدر است؟رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه نرخ سرویس مدارس فارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای شهر تصویب شده، گفت: این نرخ بسته به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و میزان مسافت برای داونش‌آموزان متفاوت است.

حشمت‌الله وفایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: بر این اساس سرویس مدارس به پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند که نرخ استفاده از آنها برای دانش‌آموزان بسته به نوع خودرو برای یک کیلومتر از چهار میلیون و ۴۸ هزار تومان تا هفت میلیون و ۳۹۸ هزار تومان متغیر است و هزینه مسافت بیشتر نیز به آن افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان ۱۰ درصد به نرخ سرویس مدارس واقع در طرح مصوب محدوده ترافیک شهر شیراز اضافه می‌شود، میزان پنج درصد نیز به نرخ مصوب خدمات حمل و نقل دانش آموزان مدارس خاص (استثنایی) افزوده خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس توضیح داد: نرخ سرورس مدارس از ابتدا از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری به آموزش و پرورش پیشنهاد و سپس در شوراهای شهر نیز مصوب شد و پس از تایید از سوی فرمانداریها، از سوی سازمان‌های حمل و نقل شهرداری‌ به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وفایی ادامه داد: این نرخ‌نامه برای آگاهی مردم بر روی سامانه https://shirazs.org/ قرار گرفته و به شرکت‌های پیمانکار سرویس‌های مدارس نیز ابلاغ شده تا مبنای کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را در بخش “نرخ‌نامه سرویس مدارس ۱۴۰۲ -۱۴۰۳” مشاهده کنند، بیان کرد: ۲۵ شهریور ماه آخرین مهلت برای نام نویسی استفاده از سروریس مدارس است و رانندگان نیز تا همین تاریخ می‌توانند برای به عهده گرفت سرویس به شرکت‌های پیمانکار مراجعه کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: والدین پس از ثبت نام سرویس مدارس از پرداخت هرگونه وجه نقد و دستی به رانندگان خودداری کنند چرا که دریافت هر هزینه‌ای خارج از درگاه الکترونیکی سامانه https://shirazs.org/ خلاف قانون است.

وفایی توضیح داد: هزینه سروریس مدارس از این درگاه الکترونیکی در سه قسط ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصدی در آبان، بهمن و اسفندماه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: سرویس‌های مدارس تا پایان اردیبهشت‌ماه به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

نرخ سرویس مدارس امسال فارس چقدر است؟

اعلام آمادگی هفت‌هزار راننده برای حمل و نقل دانش‌آموزان فارس

وفایی گفت: تا امروز ۱۹ شرکت پیمانکار حمل و نقل دانش‌آموزی برای همکاری در سال تحصیلی جدید قرارداد خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: هفت هزار راننده در قالب این شرکت‌های پیمانکاری برای فعالیت به عنوان سرویس مدارس نام نویسی کرده‌اند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: تا این لحظه ۶۰ هزار دانش‌آموز استان فارس برای استفاده از سوریس مدارس نام نویسی کرده‌اند.

وفایی اظهار کرد: با تصویب به موقع نرخ و نام نویسی از رانندگان، پیش بینی می‌شود در ابتدای مهر ماه کمترین مشکل را در زمینه سرویس مدارس داشته باشیم.

شهرداری شیراز نیز در ۲ هفته نخست مهرماه استفاده از خطوط مترو را برای دانش‌آموزان رایگان اعلام کرده است.