پیش بینی تولید ۲۵۰۰ تن گوشت مرغ در بیضا

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار از اواسط خرداد ماه تا بیست و چهارم تیرماه سال جاری یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۴۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی بیضا انجام شد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه […]

بامداد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار از اواسط خرداد ماه تا بیست و چهارم تیرماه سال جاری یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۴۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی بیضا انجام شد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶۳ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال وجود دارد افزود: ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در این واحدهای پرورش مرغ بالغ بر ۱۷ هزار تن است.
وی پیش‌بینی کرد: در این دوره جوجه ریزی، تا اوایل شهریور ماه بالغ بر ۲۵۰۰ تن گوشت سفید در شهرستان تولید و با قیمت مصوب به بازار مصرف عرضه شود.
مویدی اظهار کرد: ترویج روش‌های بهینه تغذیه، بهداشت و جایگاه نگهداری، اصول پرورش و واکسیناسیون انواع طیور، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه و بهبود تولید محصولات طیور در اولویت برنامه‌های این مدیریت و اداره دامپزشکی بیضا قرار دارد.
به گفته وی: جوجه ریزی‌های انجام‌ شده در خردادماه امسال از نژاد آرین، راس و کاپ می باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: بیضا با دارا بودن رتبه دوم استانی در تولید مرغ نقش مهمی در تأمین محصولات دام و طیور استان ایفا می کند و واحدهای پرورش طیور گوشتی این شهرستان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان بخشی از نیاز بازار استان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کنند.
او تاکید کرد: عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب، گران‌فروشی محسوب می‌شود و بازرسان جهادکشاورزی با پایش های مستمر با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهند کرد.