پیش بینی تولید ۵۲۵ تن هلو در بیضا

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت هلو در سطح ۳۵ هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: این سطح نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت هلو از اواخر خرداد ماه شروع می شود و […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت هلو در سطح ۳۵ هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: این سطح نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت هلو از اواخر خرداد ماه شروع می شود و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به میانگین تولید ۱۵ تن محصول در هر هکتار افزود: در سال جاری میانگین عملکرد باغ های هلو نسبت به سال گذشته افزایش نزدیک به دو برابری دارد.
مویدی علل این افزایش عملکرد را بیشتر تحت تاثیر کاهش خسارت سرمازدگی بهاره، شرایط اقلیمی مناسب، دانش فنی کارشناسان و باغداران و همچنین آب‌ و خاک برشمرد.
او اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۵۲۵ تن محصول هلو برداشت و روانه میادین میوه و تره بار بیضا و استان های همجوار گردد.
به گفته وی؛ ارقام هلوی کشت شده در شهرستان شامل زعفرانی، آلبرتا، ردهاون و محلی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: عمده این میوه‌های سردرختی برای تازه‌خوری مصرف می‌شود و میوه‌های پا درختی و درجه سه برای تهیه لواشک، ترشی، برگه هلو و ترشک استفاده می‌شود.