کانال آبرسان فرمشکان کوار احداث شد

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از احداث و بهره برداری یک کانال آبرسانی به طول ۳۷۶ متر در روستای کدو، دهستان فرمشکان این شهرستان خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار با تاکید بر اینکه بهره برداری از این کانال موجب تسهیل در انتقال آب و افزایش بهره وری از […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از احداث و بهره برداری یک کانال آبرسانی به طول ۳۷۶ متر در روستای کدو، دهستان فرمشکان این شهرستان خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار با تاکید بر اینکه بهره برداری از این کانال موجب تسهیل در انتقال آب و افزایش بهره وری از منابع آب چشمه شاه غیب و قنات بهروزی روستای مذکور می شود، تصریح کرد: مبلغ ۶ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه منابع مالی طرح از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و ۳ درصد نفت و گاز تامین شده است، اظهار کرد: کانال انتقال آب فرمشکان از نوع بتنی با دیواره سنگ و سیمان و با سطح مقطع ذورنقه ای است و امکان انتقال بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد.
وی ابراز کرد: قریب به ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی زیر دست کانال فرمشکان متعلق به بیش از ۵۰ خانوار روستایی از اجرای طرح منتفع می شوند.
جوکار؛ کاهش تلفات انتقال آب، افزایش راندمان آبیاری، بهبود نظام توزیع آب در مزارع، صرفه جویی در وقت و جلوگیری از هدر رفت منابع آب را از مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست.