جلیل مرادی مدیر کل تامین اجتماعی فارس در نشست خبری هفته تامین اجتماعی،

ارایه ۲۰ خدمت غیر حضوری از طریق درگاه الکترونیک تامین اجتماعی فارس

بامداد خبر:جلیل مرادی مدیر کل تامین اجتماعی فارس در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی،برگزار شد به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت :  زنان خانه دار  می توانند از خدمات بیمه و بازنشستگی  زنان […]

بامداد خبر:جلیل مرادی مدیر کل تامین اجتماعی فارس در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی،برگزار شد به تشریح دستاوردهای این سازمان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،  مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت :  زنان خانه دار  می توانند از خدمات بیمه و بازنشستگی  زنان خانه دار استفاده کنند . وی گفت : تفاوت این طرح با طرح دانشجویی این است که دانشجویان  از بخش درمانی می توانند استفاده کنند ولی از باز نشستگی نمی توانند بهره ببرند.
مرادی با ذکر اینکه ؛ ۲۰ مورد خدمت از طریق درگاه الکترونیک سازمان  و به صورت غیر حضوری ارایه می شود که نقش زیادی در جلو گبری از رفت و آمد های اضافه می شود و تکریم ارباب رحوع را در پی دارد .
وی گفت خدماتی همچون، بیمه کارفرمایی ، بررسی سوابق وقراردادهای بیمه شدگان آزاد و کارگاهی ، اعتراض به سوابق بیمه ای،سابقه سربازی و کفالت از جمله خدمات غیر حضوری این سازمان است که اکنون در درگاه الکترونیک قابل انجام است .
وی با تشریح اینکه افزایش  حقوق بازنشستگی  ۲۷ درصد برای حد اقل حقوق بگیران و ۲۵ درصد بعلاوه ۲۵۰ هزارتومان برای دیگر افراد بوده است گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت مستمری داریم که درامد ماکمتر از این عدد است ولی از آنجا که بودجه سازمان کشوریست در این زمینه مشکلی وجود ندارد. وی گفت فارس دارای رتبه ۶ مستمری بگیران کشور است و با  ۳۴۲ هزار نفر بیمه شده اصلی ۴۲۸ هزار نفر تکفل و ۸۲۸ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند  . که در جمع ۵۰  درصد جمعیت استان در ارتباط با بیمه تامین اجتماعی هستند. به گفته وی تعداد ۲۳ هزار کارگاه فعال و تعدادی هم نیمه فعال هستند و ۱۴۱۱۶۳ گارگاه در کل زیر نظر تامین اجتماعی استان فارس هستند.

صادق جلیلی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس نیز در ادامه با ذکر اینکه در مبحث درمتمدو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم وجود دارد گفت :در بخش درمان مستقیم ، مراکز ملکی تامین اجتماعی و شامل بیمارستان شهید بهشتی و حدود ۲۳ مرکز درمان سرپایی در شهرستانهاست که در سال ۱۴۰۱ بالع بر ۲۲ هزار مورد بستری و بیش از ۴ میلیون مراجعه بیمار داشته ایم.
وی گفت  در بخش درمان مستقیم  امکانات سازمان پاسخگو نیست و از این رو به سمت بخش درمان غیر مستقیم رو آورده ایم.
جلیلی گفت ، بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی ملاصدرا در بزرگراه حسینی الهاشمی به پایان فاز اول رسیده و امیدواریم تا دو سال آینده با بخش های حرفه ای کلینیک و پارا کیلینیکی در خدمت مردم خواهد بود.وی افزود درمانگاهی هم در شهرستان فیروزآباد داریم که در برنامه های سفر هیات دولت افتتاح خواهد شد.
وی همچنین گفت ، درمانگاه شهرستان مهر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه ۴۰۰ میلیارد و درمانگاه خرمبید با ۳۰ درصد در حال ساخت است.
همچنین در شهرستان اقلید درمانگاه فعالی داریم ولی یک درمانگاه جدید در دست طراحی و ساخت است.

دکتر کریم اقایی معاون بخش خریددپزشکی بخش درمان سارمان تامین اجتماعی فارس در ادامه این نشست خبری گفت: در بخش درمان غیر مستقیم که بخش خرید خدمت از درمانگاههای طرف قرارداد در استان است  شامل۴۴۵۰ مورد است که ۲۱۰۰ مورد پزشکان خانواده هستند و ۱۰۱۰ مورد داروخانه و ۹۰۰ مورد پاراکیلینیکی و ۲۴۵ مورد درمانگاهی هستند که عدالت درمانی را در سطح مناطق استان ایجاد میکنند.
در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده با حدود ۲۰۰ درصد افزایش روبرو بوده است.
این مقام مسئول گفت ، پرواخت ها به صورت به روز انجام شده و فقط،در بخش پزشک خانواده کاستی هایی وجود دارد ولی در حال رایزنی جهت رفع این مشکل هستیم.
وی همچنین گفت ، *۴*۱۴۲۰#یک سامانه جهت استعلام استحقاق درمان است که در صورت لزوم و عدم ارایه خدمات از سوی مراکز خصوصا داروخانه ها استحقاق درمان فرد و خانواده از ان طریق قابل پی گیری است.