محسن نهاوندی مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی فارس؛

در کنار تهران می توانیم هاب نمایشگاهی کشور باشیم

فعالیت های نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن حرکت کرده است بامداد خبر: مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی فارس در نشست خبری  بیست و پنجمین دوره نمایشگاه ساختمان شیراز گفت : با توجه به رکود ساخت و ساز در بخش ساختمان فعالیت های نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن حرکت کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی […]

فعالیت های نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن حرکت کرده است

بامداد خبر: مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی فارس در نشست خبری  بیست و پنجمین دوره نمایشگاه ساختمان شیراز گفت : با توجه به رکود ساخت و ساز در بخش ساختمان فعالیت های نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن حرکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وی گفت، فارس بیشترین عناوین نمایشگاهی رادارد اما زیر ساخت لازم  وجود ندارد .در صورت برطرف شدن مشکل زیرساخت در کنار تهران می توانیم هاب نمایشگاهی کشور باشیم.
اگر صنعت نمایشگاهی رشد پیدا کند پیشران گردشگری ،صنعت و کشاورزی خواهد بود و توانمندی های استان در نمایشگاه ها دیده خواهد شد اما در حال حاضر مشکل زیر ساخت وجود دارد.

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس با ذکر اینکه ، نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز جایگاه خوبی در سطح کشور دارد گفت: تمام سطح سر پوشیده نمایشگاهی و فضای بیرونی اشغال شده و این نمایشگاه در ۸ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

وی از استقبال صنف کاشی و سرامیک ، بخش آسانسور ، لوله و اتصالات خبر داد و گفت، با توجه به رویداد نمایشگاه ساختمان و زیرساخت در کشور عراق  این نمایشگاه برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

نهاوندی گفت، این نمایشگاه با حضور ده استان و شرکت هایی با فن آوریهای نوین و انحصاری برگزار خواهد شد و دغدغه ما معرفی تولید کنندگان داخلی است.

هادی رسول اف مجری نمایشگاه ساختمان شیراز در ادامه این نشست خبری گفت:بیست وپنجمین دوره نمایشگاه ساختمان در ۲۰ هزار متر فضای نمایشگاهی  با رویکرد تخصصی شدن برنامه ریزی شده است و شرکت کنندگان با توجه به رکود موجود در بازار ساخت و ساز از پتانسیل نمایشگاه برای ارتباط با تولید کنندگان و انبوه سازان استفاده بهینه می کنند.
وی گفت، ۷۰شرکت متقاضی دریافت فضای نمایشگاهی بوده اند که به دلیل محدودیت زیرساخت نمایشکاهی شیرازاین مهم محقق نشد.

وی همچنین از کیفی سازی برنامه های نمایشگاهی و رویدادهای درون نمایشگاهی خبر داد و گفت ، دراین نمایشگاه هر روز ۳ کارگاه تخصصی با همکاری نظام مهندسی ساختمان برگزار خواهد شد ویک برنامه  آموزشی درخصوص صادرات به روسیه انجام خواهد شد.
حدود ۲۰ بیلبورد اطلاع رسانی وتعداد زیادی فضای رسانه ای و برنامه میز های مذاکره ایجاد شده است و نیازمندی های انبوه سازان و تولیدات گروههای تولیدی احصا در جهت تبادلات تجاری انجام شده است.
۱۰۴وی گفت در این نمایشگاه با غرفه هایی با مساحت  ۱۶ تا ۶۱۲  متر روبرو هستیم که از ده استان؛ فارس، یزد، البرز ،خراسان رضوی،  قم ، مرکزی ، همدان و خوزستان در۵ سالن و فضای نمایشگاهی برگزار خواهد شد و بیشترین حضور با ۵۰ غرفه به مصالح ساختمان اختصاص دارد.