مشارکت چشمگیر کشاورزان بیضایی در پرداخت زکات

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از تشکیل شورای زکات پیش از شروع فصل برداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: این شورا متشکل از امام جمعه، نماینده فرماندار، کمیته امداد امام خمینی، مدیریت جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط می باشد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با بیان اینکه […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از تشکیل شورای زکات پیش از شروع فصل برداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: این شورا متشکل از امام جمعه، نماینده فرماندار، کمیته امداد امام خمینی، مدیریت جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط می باشد.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، صدیقه مویدی با بیان اینکه هدف از تشکیل شورای زکات و احیای این فرضیه الهی مشاهده اثرات پرداخت زکات توسط مودیان و نظارت مردم بر نحوه هزینه ‌کرد آن است، افزود: از نیمه خرداد ماه همزمان با برداشت خوشه های طلایی گندم و جو کار این شورا شروع شد.
به گفته مویدی تا کنون بیش از ۳۶۰ میلیون ریال زکات توسط نیکوکاران بیضا پرداخت گردیده است که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل ۱۰ میلیون ریال بود.
وی با اشاره به برنامه های‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) در استفاده از ظرفیت طلاب در گسترش فرهنگ زکات اظهار داشت: هم‌اکنون یک روحانی مبلغ زکات و دو کارشناس مربی جهش تولید در قالب عاملان زکات برای دریافت و تبیین برنامه‌های زکات با شورای مذکور همکاری دارند.
مویدی تصریح کرد: پیش از این به دلیل عدم حضور روحانی مبلغ و نبود برنامه ریزی منسجم انجام این فریضه الهی در شهرستان کمرنگ و زکات پرداختی جذب دبیرخانه زکات شهرهای مجاور می گردید.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی متولی تأمین امنیت غذایی است که با اشاعه فرهنگ زکات سعی در نهادینه شدن این فریضه دارد.
این مقام مسئول بر ایجاد بانک اطلاعاتی زکات در شهرستان و ترویج زکات در پهنه های کشاورزی و فراگیر شدن آن در بین تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی تأکید نمود.