آغاز برداشت گندم در نی‌ریز

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از آغاز برداشت گندم  از ۵۷۲ هکتار مزارع این شهرستان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، علیرضا بصیری گفت: برداشت این محصول از شانزدهم خردادماه آغاز شده‌ است و تا اواخر تیرماه ادامه دارد. وی تصریح‎کرد:  با توجه به وسعت و تنوع آب و هوایی شهرستان،  […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از آغاز برداشت گندم  از ۵۷۲ هکتار مزارع این شهرستان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، علیرضا بصیری گفت: برداشت این محصول از شانزدهم خردادماه آغاز شده‌ است و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.
وی تصریح‎کرد:  با توجه به وسعت و تنوع آب و هوایی شهرستان،  عملکرد تولید از ۳٫۲ تا ۴٫۴ تن در هکتار، در نوسان است.
او افزود: پیش‌بینی می‌شود که درمجموع ۲۱۷۳ تن گندم  به‌وسیله ده دستگاه کمباین، برداشت شود.
این مقام مسئول اظهارکرد: در سال زراعی جاری علاوه بر ارقام گندم پیشتاز، سیروان و چمران، رقم “سیمونیدا” نیز در شهرستان کشت شد.
بصیری ابرازکرد:  این بذر جدید از جمله ارقام گندم زمستانه و مناسب برای مناطق معتدل و سردسیر کشور است که در فصل پاییز کشت می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز ادامه‌داد: بهره برداران می توانند محصول تولیدی خود را به نزدیکترین مرکز خرید در شهرستان بختگان تحویل دهند.
وی تاکیدکرد: با توجه به غیرقانونی بودن ذخیره گندم در انبارهای بدون مجوز و براساس مصوبه ستاد برداشت، کشاورزان می توانند محصول خود را در انبارهایی که در سامانه جامع انبار و یا سامانه جامع تجارت ثبت شده اند؛ ذخیره نمایند.
او همچنین گفت: پیرو هماهنگی به‌عمل‌آمده با نیروی انتظامی، کمباین ها در تمام مدت برداشت باید در شهرستان حضور داشته باشند.