مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار خبر داد،

افزایش کشت گل محمدی در شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش کشت گل محمدی در شهرستان به میزان ۵ هکتار خبر داد و اضافه کرد: میزان ۱۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کاشت گل محمدی اختصاص داشته که با افزایش ۵ هکتاردر بخش طسوج، سطح آن به ۱۷ هکتار رسیده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش کشت گل محمدی در شهرستان به میزان ۵ هکتار خبر داد و اضافه کرد: میزان ۱۲ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کاشت گل محمدی اختصاص داشته که با افزایش ۵ هکتاردر بخش طسوج، سطح آن به ۱۷ هکتار رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،عبدالرسول جوکار گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی، زمینه سازی برای صادرات این محصول، فرآورده های آن، ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی و پایداری اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
گل محمدی از قدیمی ترین و مهمترین رزهاست که به دلیل تحمل کم آبی ، قابلیت رشد در خاک های فقیر ، بازدهی سریع و ایجاد درآمد برای بهره برداران، یکی ازگونه های مناسب قابل کشت در جهت بهره وری منابع آب و خاک است.
وی گفت: می توان از گل محمدی غنچه خشک، اسانس، عطر، گلاب وگلبرگ فرآوری نموده که در صنایع داروسازی، غذایی و بهداشتی آرایشی کاربرد دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد در سال جاری میزان ۲۵ تن گل محمدی تر از مزارع برداشت و جهت گلاب گیری به کارگاه های عرقیات گیاهی واقع در شهرستان ها و استان های همجوار ارسال گردد.