اگر هر روز از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، وقت آن رسیده است که شروع کنید

  بامداد خبر: سرویس فناوری/ : ما از سنین کودکی یاد می گیریم که اگر می خواهیم زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانیم، مخصوصا در مناطق گرمسیری ایران باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، استفاده روزانه از ضد آفتاب باید پایه و اساس روال مراقبت از […]

 

بامداد خبر: سرویس فناوری/ : ما از سنین کودکی یاد می گیریم که اگر می خواهیم زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانیم، مخصوصا در مناطق گرمسیری ایران باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، استفاده روزانه از ضد آفتاب باید پایه و اساس روال مراقبت از پوست شما باشد. شما قبلاً برخی از دلایل مهم بودن ضد آفتاب را می دانید، اما برخی از آنها ممکن است برای شما جدید باشند.

  • آسیب خورشید بزرگترین عامل پیری زودرس است.
  • کرم ضد آفتاب مراقبت از پوست شما را موثرتر می کند.
  • دلایلی که دوست ندارید از ضد آفتاب استفاده کنید، زمانی که محصول مناسب و سازگار با پوستتان را پیدا کنید از بین می رود.

۴ دلیل که چرا باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

  1. ضد آفتاب خطر سرطان پوست را کاهش می دهد

ما قبلاً این را می دانیم، اما مهم ترین مورد در این لیست است و ارزش تکرار را دارد. چیزی که ممکن است ندانید این است که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب چقدر خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. در یک مطالعه استرالیایی ، ملانوماهای تهاجمی در مصرف‌کنندگان روزانه کرم‌های ضد آفتاب در مقایسه با مصرف‌کنندگان دوره‌ای ضدآفتاب در طی یک دوره ۱۵ ساله، تقریباً چهار برابر کمتر شایع بود.

  1. ضد آفتاب بهترین راه برای جلوگیری از علائم پیری است

آره! درست است! اشعه ماوراء بنفش به خوبی شناخته شده است که باعث پیری پوست می شود. این چگونه به نظر میرسد؟

  • پوست چرمی
  • خطوط ظریف
  • تغییر رنگ
  • تجزیه کلاژن (بنابراین پوست شما کمتر پر به نظر می رسد)
  1. به حفظ یکنواخت رنگ پوست کمک می کند

لکه های ناشی از آفتاب و رنگ ناهموار پوست تا حد زیادی در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. حتی اگر از رتینول‌ها برای ضد پیری استفاده می‌کنید، اگر از پوست خود با ضد آفتاب محافظت نکنید، لکه‌های خورشیدی یا تغییر رنگ ظاهر نمی‌شوند.

  1. پوست لایه برداری شده راحت تر می سوزد

اگر از محصولات مراقبت از پوست با آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) استفاده می کنید، پوست شما نسبت به نور UV حساس تر خواهد بود و ضد آفتاب مهم تر است. و این همچنان ادامه دارد حتی اگر فقط در شب از این محصولات استفاده کنید، پوست شما همچنان در روز بعد و مدتی پس از آن حساس خواهد بود.

بنابراین اگر اسیدهایی دارید که در برنامه روزانه شما وجود دارد، بسیار مهم است که با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست شبنم دار خود محافظت کنید.

۴ دلیل (بهانه) که چرا از قبل هر روز از ضد آفتاب استفاده نمی کنید

  1. ناخالص، روغنی و بدبو است

بسیاری از رایج ترین ضد آفتاب های موجود با در نظر گرفتن زیبایی و راحتی ساخته نشده اند. بالاخره یک محصول کاربردی است. اما فناوری ضدآفتاب از روزهایی که آن وان‌های بزرگ در مدرسه ابتدایی وجود داشت و مجبور به استفاده از کلاه لژیونرها بودند، راه درازی را پیموده است. فرمول های قدیمی به کرم ضدآفتاب خاصیت بد چرب بودن روی پوست داده اند. اما دیگر اینطور نیست و هر چیزی که در ۵ یا چند سال گذشته فرموله شده باشد، اکنون بسیار بهتر است.

در حال حاضر موارد بسیار بیشتری در بازار وجود دارد ، و محصولات به طور مداوم در حال توسعه هستند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند و از نظر زیبایی شناسی جذاب تر باشند. ضدآفتابی متناسب با نوع پوست و نگرانی هایتان تهیه کنید.

اگر به خصوص نگران به نظر رسیدن براق یا احساس چربی هستید، می‌توانید پس از ۸ دقیقه نگه داشتن کرم ضد آفتاب، از کاغذ لکه یا پودر شفاف استفاده کنید.

  1. رنگ سفید به شما می دهد

این معمولاً مشکلی است که افراد با رنگ پوست تیره‌تر را هنگام استفاده از ضد آفتاب‌های فیزیکی تحت تأثیر قرار می‌دهد. ضد آفتاب های فیزیکی که از اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای ایجاد سدی بین خورشید و پوست شما استفاده می کنند و این همان چیزی است که باعث ایجاد رنگ سفید بر روی پوست شما می شود.

می توانید به جای آن از ضد آفتاب های شیمیایی استفاده کنید، زیرا از ترکیبات آلی برای محافظت از پوست شما استفاده می کنند.

  1. این کار دیگری است که باید انجام دهید

بله این یک مرحله اضافی در برنامه روزانه شماست. اما این مهم ترین مرحله نیز هست. و محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، تمام محصولات مراقبت از پوست دیگر را نیز موثرتر می کند و بهترین نتایج را در دراز مدت به شما می دهد.

سه چیز مهمی که می توانید در روتین مراقبت از پوست خود داشته باشید عبارتند از:

  1. پاک کننده – برای شستن کثیفی از روی صورت
  2. مرطوب کننده – از سد/قفل های پوستی خود در تمام درمان های دیگر محافظت کنید
  3. کرم ضد آفتاب – از پوست شما در برابر عناصر محافظت می کند
  4. من در خانه کار می کنم بنابراین تمام روز را در داخل خانه هستم

اگر نزدیک پنجره هستید، برای پیاده‌روی یا نوشیدن قهوه بیرون می‌روید، باز هم در معرض آفتاب هستید و همچنان به کرم ضد آفتاب روزانه نیاز دارید. اگر شما کاملاً شبگرد هستید و به معنای واقعی کلمه هرگز نور طبیعی خورشید را نمی بینید، ممکن است مشکلات کاملاً متفاوتی در سبک زندگی شما وجود داشته باشد که ما نمی توانیم به آنها کمک کنیم.

لیدا زینلی/محقق و کارشناس تکنولوژی