معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم آغاز به کار فاز یک خط 2 قطار شهری شیراز:

مجاهدت کارشناسان ایرانی در قلب زمین

بامداد خبر:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به حوزه قطار شهری اختصاص یافت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این مراسم با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و […]

بامداد خبر:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به حوزه قطار شهری اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، این مراسم با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، شهردار کلانشهر شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، معاون هماهنگ ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ، فرمانده سپاه فجر استان فارس، فرمانده انتظامی فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در ایستگاه قهرمانان از خط دوم مجموعه قطارشهری شیراز برگزار شد.

در ادامه این مراسم، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از مجاهدت های خستگی ناپذیر کارشناسان و دانش و متخصصان ایرانی در پیشبرد پروژه های کلان تقدیر کرد.

اسدالله حاجی‌زمانی با اشاره به این  موضوع که خط دوم مترو شیراز از میانرود آغاز شده و تا میدان امام حسین، فلکه گاز و کلبه سعدی امتداد می یابد، اظهار داشت: در مسیر اجرای این پروژه با قوس و شیب های متعددی روبرو بودیم که اجرای پروژه را دشوار می کرد.

وی با تشریح برخی از این چالش ها افزود: در مقاطعی با محدودیت عرض روبرو می شدیم که عبور دو دستگاه تی بی ام را از کنار یکدیگر سخت و دشوار می کرد و به موازات آن عبور از بستر رودخانه خشک نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه ای بود که در نهایت با موفقیت انجام شد.

او بیان داشت: ایستگاه امام حسین با سه هزار متر مربع زیربنا، به عنوان یک مرکز تقاطعی در میان خط اول و دوم مترو شیراز طراحی و اجرا شد. بهره برداری از سازه پیچیده بیان گر دانش رفیع متخصصان ایرانی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا است.

حاجی‌زمانی احداث پروژه قطارشهری را بسیار پرهزینه توصیف کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو با خریداری واگن به ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار می رسد و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا «ص» و شهرداری شیراز از عهده مسئولیت های محوله سربلند بیرون آمدند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: قرارگاه خاتم النبیا(ص)افتخار دارد که پروژه های قطار شهری را در ده کلانشهر از جمله مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اسلامشهر و غیره  به طول ۳۳۸ کیلومتر و با احداث ۱۵۰ ایستگاه مترو با موفقیت به پایان رسانده است.