آب با خودش آبادانی را برای روستای نوروزان به ارمغان آورد

بامداد خبر:همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، در راستای طرح بزرگ جهاد آبرسانی وزارت نیرو، طرح آبرسانی به روستای نوروزان افتتاح و به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، طرح آبرسانی به روستای نوروزان (نوروزآباد) از توابع بخش سیاخ دارنگون در مدت زمان حدود شش ماه و با همکاری شرکت آب و […]

بامداد خبر:همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، در راستای طرح بزرگ جهاد آبرسانی وزارت نیرو، طرح آبرسانی به روستای نوروزان افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، طرح آبرسانی به روستای نوروزان (نوروزآباد) از توابع بخش سیاخ دارنگون در مدت زمان حدود شش ماه و با همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز، قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی (ع) شیراز، ناحیه مقاومت بسیج ثارالله، گروه‌های جهادی شهید قاجاری و شهدای شرکت آبفای شیراز، به سرانجام رسید.
در این مراسم که با حضور محمد هادی ایمانیه استاندارفارس، شیبانی فرماندار شیراز، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و مسئولین استانی و محلی برگزار شد، در کنار پروژه ی نوروزان، ۲۰ پروژه دیگر شامل طرح های آبرسانی و شبکه فاضلاب در این دهه پربرکت توسط شرکت آب و فاضلاب افتتاح و به بهره برداری رسید.
استاندار فارس، حرکت جهادی آبرسانی روستایی را ارزشمند عنوان کرد و گفت: برای حل مشکلات حاشیه نشینی کلانشهر شیراز، راهی جز رسیدگی به مسائل روستاییان نداریم و امیدواریم با تداوم این همکاری ها دیگر هیچ روستایی از نعمت آب آشامیدنی بی بهره نباشد و سیر مهاجرت از روستا به شهر معکوس شود.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز به جزئیات اجرای طرح آبرسانی نوروزان پرداخت و گفت: روستای نوروزان ( نوروزآباد) از توابع بخش سیاخ دارنگون با جمعیت حدود ۳۰۰ نفر، از نعمت آب شرب بی‌بهره بودند و در زمان تحویل روستا به آبفا شیراز آبرسانی توسط تانکر سیار صورت می‌گرفت.
بهمن بهروزی افزود: چاه آبرفتی به عمق ۱۰۱ متر و دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه حفاری‌ و خط انتقال این پروژه به طول هزار متر با لوله ۱۶۰ میلی‌متر پلی‌اتیلن و شبکه‌گذاری به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر انجام‌شده است.
وی در ادامه سخنان خود به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در جهت ارتقاء سطح خدمات در روستاها اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای پروژه آبرسانی متوجه نواقص مدرسه عشایری این روستا شدیم و درجهت رفع برخی نیاز های آن، احداث سرویس بهداشتی، آبخوری، دیوار و برخی امکانات ورزشی را در دستور کار قرار داده و به سرانجام رساندیم.