برند سازی ،اهرم قدرت کسب وکارهای گردشگری  و صنایع دستی است

به مناسبت هفته گردشگری، کارگاه تخصصی برند گردشگری و صنایع دستی، روز یکشنبه ۷ مهرماه جاری در مرکز تجارت جهانی صنایع دستی مهستان شیراز  برگزار شد. در این کارگاه تخصصی، محسن عامری کارشناس گردشگری؛ راه اندازی یک کسب و کار موفق در حوزه گردشگری و صنایع دستی را نیازمند مجموعه ای از مهارت های اساسی […]

به مناسبت هفته گردشگری، کارگاه تخصصی برند گردشگری و صنایع دستی، روز یکشنبه ۷ مهرماه جاری در مرکز تجارت جهانی صنایع دستی مهستان شیراز  برگزار شد.

در این کارگاه تخصصی، محسن عامری کارشناس گردشگری؛ راه اندازی یک کسب و کار موفق در حوزه گردشگری و صنایع دستی را نیازمند مجموعه ای از مهارت های اساسی دانست و گفت: برند سازی به عنوان زبان مشترک بین صاحبان مشاغل و مدیران بازاریابی، می تواند کسب وکارهای کوچک و متوسط مقیاس در این حوزه ها را به یک اهرم قدرتمند دردنیای کسب و کار تبدیل کند. 

وی با تاکید بر این که امروزه مقاصد گردشگری به دنبال ایجاد تمایز و موقعیت خاص برای خود، اقدام به برندسازی   می نمایند، اضافه کرد: برند گردشگری شیراز و استان فارس باید از دل فرهنگ، تاریخ و جغرافیای آن استخراج شود و علاوه بر حفظ جذابیت برای تمامی ذی نفعان،  در تمامی ارتباطات و تعامات جای خود را باز کند. 

 وی ایجاد برند را مشمول سه مرحله اساسی دانست و تصریح کرد: این مراحل شامل ایجاد جایگاه در بازار ، معرفی جایگاه برند به مشتریان  و خلق و حفظ تصویر برند .

عامری با بیان اینکه امروزه برند سازی به یکی از جذاب ترین و جنجال برانگیزترین مباحث در حوزه بازاریابی مکان و گردشگری تبدیل شده است، عنوان کرد: نظر به منافع زیاد برندسازی برای کشورها و پتانسیل بالای گردشگری ایران، ضرورت توجه به مفاهیم علمی برندسازی در حوزه گردشگری کشور  مورد تاکید می باشد.

محسن عامری اظهار داشت : همانگونه که یک محصول و یا خدمت برند می‌شود و فرآیند برندسازی را طی می‌کند تا در ذهن و قلب مشتری قرار بگیرد و سهمی از ذهن و فکر مشتری را به خود اختصاص دهد، مقاصد گردشگری هم از این قاعده مستثنی نیستند. 

این کارشناس گردشگری در پایان خاطر نشان کرد: درواقع برندسازی لازمه موفقیت یک کسب و کار، ماندگاری ارتباط بلندمدت با مشتریان  و کمک به شکل گیری تصویر ذهنی مطابق با اولویت ها است.