سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس،

حوزه اقتصاد به حمل و نقل گره خورده است

بامداد خبر: همچنین جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: حوزه اقتصاد به حمل و نقل گره خورده است و در این زمینه استان ما کمترین مشکل داشته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار یوسف ملک زاده با بیان اینکه در تصادفات بیش از ۳۰ درصد تلفات در جاده های فرعی است و ۷۰ […]

بامداد خبر: همچنین جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: حوزه اقتصاد به حمل و نقل گره خورده است و در این زمینه استان ما کمترین مشکل داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، سردار یوسف ملک زاده با بیان اینکه در تصادفات بیش از ۳۰ درصد تلفات در جاده های فرعی است و ۷۰ درصد تلفات در حوزه پلیس راه برون شهر است همه شهرستان ها در جاده برون شهری است، عنوان کرد: بیشتر نقاط در شهر شیراز به دوربین مجهز شده است و آمار تصادفات کاهشی است .
وی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی گشت ها و ماشین های راهداری استقرار پیدا کرد و با تعامل خوب در مجموعه استان تصادفات فوتی کاهش یافت
ملک زاده با بیان اینکه جزیره ای عمل کردن آفت مدیریتی است ، تصریح کرد: در بحث دوربین ها علی رغم کارهایی که انجام شده است در خیلی ازجاده های اصلی دوربین نداریم و این درحالی است که نصب دوربین در کنترل آمار سبقت و سرعت غیرمجاز به عنوان عامل اصلی تصادفات مهم است‌.
وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد آمار فعلی تلفات به فوتی جاده ها قابل مهار و کنترل است.
به گفته ملک زاده درحالی تردد در جنوب استان سخت است که ترافیک سنگین جاده ها، باریک بودن و فرسودگی جوابگو بار ترافیکی در جنوب استان نیست.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس و پلیس راه استان همچنان پای کار هستند تا تلفات ناشی از تصادفات کاهش پیدا کند.
فارس؛ استان پایلوت در تامین امنیت جاده ها
علیرضا سیاهپور ، مدیر سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه در چندسال گذشته آزمون های سخت و حساسی مانند سیل و زلزله درون استان و پشتیبانی برون استان داشته ایم، بیلن کرد: آتش سوزی ها، راهداری زمستانی و نوروزی جز وظایف ذاتی ما بود و خوشبختانه این تجارب خروجی های خوبی داشت و توانستیم تصادفات را کاهش دهیم.
علیرضا سیاهپور با بیان اینکه در پشتیبانی سیل به صورت شبانه روزی در استان های لرستان و خوزستان خدمات ارائه دادیم و خدمات پشتیبانی سیل را دریافت کردیم، بیان کرد:با همکاری در حوزه حمل و نقل و راهداری و تصمیم سازان در مجموعه ستاد و استان در خط مقدم خدمات ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا هزینه های زیادی را به مجموعه وارد کرد اما با تلاش خالصانه از آن عبور کردیم.
سیاهپور با بیان اینکه فارس، استان پایلوت برای تامین امینت در جاده ها بود، بیان کرد: همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات رفاهی بین جاده ای، مراکز معاینه فنی و زیرساخت نیز کارهای ارزنده ای شد.
وی گفت: در لکه گیری، روکشش و نگه داری راه ها به گونه ای عمل شد که در شاخص ها از متوسط کشوری بالاتر بودیم و جر سه استان اول در تناژ آسفالت و قیر بودیم.
به گفته سیاهپور۵۰۰ نقطه حادثه خیز در استان احصا و برطرف شد
و در حوزه ابنیه فنی نیز بیش از هزار پل بعد از سیل ۹۶ تثبیت کردیم که کمترین آسیب در سیل های بعدی دیدند . وی یادآور شد که در سامانه ثبت تخلف نیز ۱۴۰ درصد افزایش توسعه سامانه ها صورت گرفت و ۴۵ سامانه جدید و گذشته ارتقا و مجموع سامانه به ۱۸۰ سامانه رسید.