اعلام آخرین دستاورد های گروه خودرو سازی بهمن که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز

رسپکت درمرحله تست و تولید آزمایشی است و تا پایان تابستان عرضه آن آغاز می شود/امکان نو سازی ناوگان حمل و نقل کشور را داریم

بامداد خبر:در نشست خبری اعلام آخرین دستاورد های گروه خودرو سازی بهمن که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز برگزار شد ، بیوک علیمرادلو، مدیر عامل گروه بهمن و مهندس محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور به تشریح عملکرد و تاریخچه این هلدینگ پرداختند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، بیوک علیمرادلو […]

بامداد خبر:در نشست خبری اعلام آخرین دستاورد های گروه خودرو سازی بهمن که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو شیراز برگزار شد ، بیوک علیمرادلو، مدیر عامل گروه بهمن و مهندس محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور به تشریح عملکرد و تاریخچه این هلدینگ پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، بیوک علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن با تشریح اینکه ، گروه بهمن  یک گروه باسابقه در حوزه خودرو  سازی است  گفت: این مجموعه در حوزه بورس و بیمه نیز فعال بوده ودارای سابقه ۷۰ ساله در این زمینه است .

وی اولین تجربه این شرکت در تولید خودرو را همکاری با شرکت مزدای ژاپن در جهت تولید خودروهای مزدا سه چرخ یادکرد و افزود علاوه بر شرکت مزدا اکنون در بحث تجاری با شرکت  ایسوزو همکاری داریم که این شرکت نیز یک شرکت ژاپنی است از این رو شرکت بهمن یک بیس ژاپنی دارد.

وی در تشریح دسته بندی تولیدات گروه خودرو سازی بهمن گفت:  ما در بخش سواری در سگمنتِ پریمیوم و متوسط به بالا فعالیت کرده ایم  که با توجه به استقبال بازار ،امسال افزایش ظرفیت به ۵۰ هزار خودرو  خواهیم داشت که این تعداد تا ۶۰ هزار خودرو در سال آینده  افزایش خواهد یافت . وی در در تشریح میزان فعالیت این هلدینگ در بخش کشنده های سنگین و اتوبوس های شهری گفت : بیشترین سهم بازار دیزل در دست ماست که  اکنون به دلیل تحریمها مجبور شده ایم شرکت های دیگری را وارد بازار کنیم .

مدیر عامل گروه بهمن گفت :گروه  خودرو سازی بهمن جهت گیری خوبی  در زمینه ایجاد و  تولید اشتغال پایدار  داشته و امروز توانسته است این میزان اشتغالزایی را از ۳۰۰ نفر پرسنل  به بالای هزار نفر پرسنل ربرسانیم.

علیمرادلو با ذکر اینکه ، در بخش نو سازی فعالیت خوبی داریم گفت: ما امکان نو سازی ناوگان حمل و نقل کشور را داریم . وی خصوصیت بارز و منحصر به فرد اتوبوس های شهری گروه بهمن موتور را سیستم تصویه هوا بر شمرد و گفت : این سیستم امکان جلوگیری از ورود میکروب به هوا در  فضای همگانی اتوبوس را ایجاد می کند .

وی گفت : هم اکنون در حال همکاری با  شهرداری و وزارت دفاع برای تامین اتوبوس برای سیستم حمل و نقل و شهرداری ها هستیم که امیدوارم به زودی خودروهای سفارش داده شهرداری تبریز را  تحویل سفارش دهنده بدهیم .

علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی الکتریکی گفت : شرکت ایران دوچرخ از دیگر شرکتهای گروه بهمن  است که در این بخش در حال تولید موتورهای برقی برای جایگزینی با موتورهای بنزینی هستیم.این موتورها از تکنولوژی” ترا” ژاپن برخوردارهستند و در بلند مدت مقرون به صرفه می‌باشد.

وی گفت ، ما خودروی بدون کیفیت و بدون خدمات پس از فروش تولید نمی کنیم و باور داریم قیمت باید متناسب با کیفیت و خدمات ارایه شده و برمبنای دستور العمل های سازمان نظارت باشد .

وی با تشریح وجود گپ قیمت بین قیمت کارخانه وقیمت بازار گفت ، خودروهای ما با قیمت بازار تا ۱ میلیارد تومان اختلاف دارد به همین جهت ما در در حال ایجاد امکان تولید بیشتر برای پر کردن این گپ هستیم . وی همچنین از به روز کردن مبحث سفارش برای تامین رضایت مشتری خبرداد و گفت: مابصورت مستقیم  ۲۵ هرارنفر شاغل و تا ۴ برابر این ارقام اشتغال غیر مستقیم  ایجاد کرده ایم.

مهندس محمد ضرابیان ،مدیر عامل بهمن موتور نیز در ادامه این گفتگوی خبری ،گفت: بارزترین خصوصیت محصولات ما اختلاف قیمت بازار و کارخانه است که در مبحث خودروهای سواری نشان از درخواست بالا برای محصولات ما دارد.

وی گفت :  در واقع بهترین سرویس ما ارایه سرویس خوب به مشتریان است و ما واحد رضایت مندی مشتریان را به صورت انحصاری در کشور و منطقه داریم.وی افزود؛کرامت مشتری برای ما ارزشمند است و بخش تعمیرات مرکزی ما برنامه خاصی دارد که آن را در حال تعمیم به کل کشور هستیم به صورتی که مشتری با اخذ زمان و وقت قبلی بدون از دست رفتن زمان سرویس لازم را دریافت می کنند.  وی گفت:وی در مورد رنج قیمتی محصولات شرکت ،قیمت آخرین مدل سدان که با آرم بهمن ارایه خواهد شد  دارای پایین ترین قیمت است که در گروه رسپکت قرار خواهد گرفت.بعد از آن محصول فیدلیتی پرایم و بقیه محصولات که بازه متنوعی از نظر قیمت  را برای مشتریان ما تامین خواهد کرد. وی همچنین یاآور شد که”بحث قیمت گذاری طبق قوانین سازمان حمایت از مصرف کننده است و ما در این حوزه  بخش دستوری نداریم  زیرا ما  بخش خصوصی هستیم.

در موضوع فروش،اساسا ما روش فروش مطابق قانون حمایت از مصرف کننده را رعایت کرده ایم یعنی ۲۰ درصد فروش از طریق اینترنت  که طبق قانون الزلم داشته رعایت شده. اما در کانال توزیع شبکه نمایندگی ها وجود دارد و استاندارهای ما برای مصرف کننده چه دربحث آموزش و چه سرمایه گزاری باید انجام شود .

وی در زمینه اختلالهای بخش فروش اینترنتی گفت : نمایندگی ها به هیچ وجه قابلیت ثبت در طرح های اینترنتی را ندارند .کاری که ما می توانستیم برای کنترل این قبیل مشکلات می توانستیم انجام دهیم،  افزایش تولید و عرضه  محصولات بوده تا درصد دسترسی بیشتر شود. وی در نقد مشکلات بازار خودرو گفت؛ تا وقتی خودرو یک کالای سرمایه ای با ۴۰۰ میلیون فاصله بین قیمت کارخانه و بازار باشد این مشکلات وجود خواهد داشت. وی در رد نظر یکی از خبرنگاران که رانت اطلاعاتی را عامل بروز مشکلات ثبت نام به شکل اینترنتی دانسته بود گفت: قاطعانه می گوییم هیچ کارگزار و نمابندگی  ما قادر به خربد اینترنتی نبوده است و طبق قرارداد ما با شرکت مگا،  امنیت سایت و خرید بر عهده این شرکت بوده و ما هیچ دخالتی در آن نداریم  و بجز اعلام  تعداد و چگونگی دریافت خودرو از طریق نمایندگی ها ، ما بعد از هر مرحله ثبت نام اینترنتی اطلاع رسانی و پایش را داریم چون ما به نوع کاری که انجام می دهیم باور داریم .

مدیر عامل بهمن موتور  در بخش دیگری از این گفتگو  با ذکر اینکه ، عملا با حذف شرایط سند در رهن از طرف سازمانهای بالا دستی ، شفافیت در رسیدن محصول به دست مشتری نزول پیدا کرد است  این مورد را دارای جای سوال دانست. وی در پاسخ به خبرنگاران زمان عرضه رسپکت را  تابستان برشمرد و گفت: این خودرو اکنون در مرحله پایانی تولید و تست آزمایشی قرار دارد و بعد از طی مراحل قانونی در یک ماه اینده وارد بازار می شود.