​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

​دسترسی ۱۱ روستای دیگر استان به اینترنت پهن باند فراهم شد

بامدادخبر​ – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند با جمعیت پنج هزار و ۳۵۱ نفر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اعلام این خبر گفت: […]

بامدادخبر​ – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند با جمعیت پنج هزار و ۳۵۱ نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اعلام این خبر گفت: در یک هفته گذشته، یک هزار و ۶۲۱ خانوار روستایی در شهرستانهای ارسنجان، زرین دشت و خفر با جمعیت پنج هزار و ۳۵۱ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
سهرابی تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستانها را ۱۱ روستا برشمرد و تصریح کرد: روستاهای باغ کبیر، قلعه، کفه، آب کتان، هزارگام و آباده از توابع شهرستان خفر و روستای گلوگاه از توابع شهرستان زرین دشت با جمعیت سه هزار و ۲۴ نفر در قالب ۸۸۸ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع (USO) به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.
وی افزود: روستاهای بکهدان، قلات خوار، حسین آباد لیاقت و رفیع آباد از توابع شهرستان ارسنجان نیز با جمعیت دو هزار و ۳۲۷ نفر در قالب ۷۳۳ خانوار با سرمایه گذاری مستقیم همراه اول به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده اند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هدف از اجرای این طرح ها را توسعه خدمات مبتنی بر ICT، رفع محرومیت دسترسی دانش آموزان و دانشجویان در این مناطق به آموزش های مجازی ، رونق اشتغال از طریق ایجاد امکان فروش آنلاین محصولات کشاورزی، صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری روستا بر بستر فضای مجازی و همچنین بهره مندی از فرصت های گسترده تر از طریق ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور بیان کرد.