​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

​اتصال بیش از ۲۴۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات

بامدادخبر– ​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۱۴ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۲۴۵۸ خانوار و ۹۴۰۰ نفر جمعیت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با […]

بامدادخبر​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۱۴ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب ۲۴۵۸ خانوار و ۹۴۰۰ نفر جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به ادامه روند توسعه زیرساخت های ارتباطی در نقاط روستایی و کم برخوردار استان، روستاهای جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در یک هفته گذشته در استان فارس را در شهرستانهای خنج، بوانات، لامرد، سپیدان، ممسنی و بیضا عنوان و تصریح کرد: روستای کورده از توابع شهرستان خنج، روستاهای فخرآباد و جعفرآباد سفلی از توابع شهرستان بوانات، روستاهای پس بند و ده پایین از توابع شهرستان لامرد و روستاهای اردشیری بالا، اردشیری سفلی، اردشیری وسطی و حسین آباد اردشیری از توابع شهرستان سپیدان جمعاً با ۱۳۴۲ خانوار و پوشش جمعیتی ۵۷۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.
​همچنین روستاهای جوزاربکش، پیرالی، جوزارجاوید و مورمیر از توابع شهرستان ممسنی جمعاً با ۳۷۱ خانوار و پوشش جمعیتی ۱۲۰۰ نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار ایرانسل مجهز شدند.
​وی افزود: روستای کوشک هزار از توابع شهرستان بیضا نیز با جمعیت ۲۵۰۰ نفر در قالب ۷۴۵ خانوار توسط همراه اول از محل منابع توسعه ای این اپراتور به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.
سهرابی با تاکید بر اینکه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات منجر به بهبود کیفیت زندگی در این مناطق می شود، امکان دسترسی ساکنان روستاها به جدیدترین خدمات دیجیتال، ایجاد ظرفیت اشتغال و نوآوری، تحقق عدالت ارتباطی و عدالت آموزشی را از مهم ترین مزایای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.
وی همچنین با اعلام راه اندازی سایت جاده ای اپراتور اول در محور مواصلاتی قلات – خانه زنیان، تصریح کرد: با احداث این سایت، هشت کیلومتر از این محور تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است و همزمان پوشش مکالمه روستای همت آباد از توابع شهرستان شیراز نیز با جمعیت ۸۰۰ نفر کامل گردید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از حمایت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار فارس، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری وزارت، فرمانداران، بخشداران، دستگاههای همکار و همچنین تلاش و زحمات همکاران مخابرات استان، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و ایرانسل برای افتتاح این پروژه ها تشکر کرد.