۷۵۰ هزار دلار انواع محصولات لبنی از اراک صادر شد

اراک – مدیرعامل شرکت صنایع لبنی اراک(صلا) گفت: ۷۵۰ هزار دلار انواع محصولات لبنی به وزن بیش از ۲ میلیون کیلوگرم امسال از این واحد تولیدی صادر شد. «حامد امینی مصلح آبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: محموله‌های صادراتی محصولات لبنی شرکت صنایع لبنی اراک(صلا) به کشورهای عراق و افغانستان صادر […]

اراک – مدیرعامل شرکت صنایع لبنی اراک(صلا) گفت: ۷۵۰ هزار دلار انواع محصولات لبنی به وزن بیش از ۲ میلیون کیلوگرم امسال از این واحد تولیدی صادر شد.

«حامد امینی مصلح آبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: محموله‌های صادراتی محصولات لبنی شرکت صنایع لبنی اراک(صلا) به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی ادامه داد: خامه، دوغ، پودر آب پنیر، انواع شیر ساده و طمع دار و طیفی از تولیدات پنیر مهمترین محصولات صادراتی این شرکت است که با بهترین کیفیت به کشورهای هدف صادر شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع لبنی اراک (صلا) اظهار داشت: مجموع تولیدات این واحد تولیدی در پنج ماه گذشته بیش از پنج هزار تن و به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد مطلوبی داشته است.

امینی مصلح آبادی بیان کرد: ماهانه یک هزار و ۷۰۰ تن شیر توسط این واحد تولیدی خریداری و به انواع محصولات لبنی تبدیل می‌شود و حجم محصولات تولیدی این واحد لبنی هر ماه به بیش از ۲ هزار تن می‌رسد که در سه سالن تخصصی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: انواع شیر کیسه‌ای، شیشه‌ای، پاکتی، ماست و دوغ، پنیر، خامه، شیرکاکائو، شیرموز، شیر قهوه و انواع آبمیوه‌ها بخشی از تولیدات این شرکت است.

صنایع لبنی اراک سال ۵۵ با نام شرکت کشت و صنعت اراک آغاز به کار کرد.

شیر پاستوریزه بطری نخستین محصول تولیدی این شرکت بود و اولین دستگاه بسته بندی شیر سه گوش استریل در این واحد مستقر شد که بخش مهمی از شیر مدارس سال‌های دور را تأمین کرد.