۳۰۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

اراک –  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم امسال از کشاورزان نقاط مختلف این استان خریداری و انبار شد. سعید فرخی عصر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان در اراک افزود: مجموع هزینه این میزان خرید […]

اراک –  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم امسال از کشاورزان نقاط مختلف این استان خریداری و انبار شد.

سعید فرخی عصر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان در اراک افزود: مجموع هزینه این میزان خرید گندم حدود پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است که به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی با بیان اینکه ۳۵ مرکز خرید در سطح استان، گندم کشاورزان را خریداری کردند، اظهار داشت: امسال با وجود محدویت های اقتصادی، تمامی مطالبات گندم کاران تا پیش از آغاز سال زراعی جدید پرداخت شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: قطعه سازان خودرو از صنایعی هستند که در شرایط اقتصادی ۲ سال گذشته با مشکلات و محدویت هایی از قبیل بدهکاری های تامین اجتماعی و امور مالیاتی مواجه شدند که بخش دولتی باید نسبت به حل مشکلات این قشر بیش از پیش تلاش، کند.
فرخی اظهار داشت: اگر چه تغییر برخی قوانین در سطح ملی نیز مورد اتفاق نظر مسئولان قرار گرفته است اما سرعت این تغییر بسیار کندتر از تحولات اقتصادی است و باید نسبت به این مهم چاره اندیشی شود.
وی تاکید کرد: ارائه اختیارات بیشتر به ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان از سوی ستادهای ملی می تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد که پیشنهاد این مهم به تهران ارسال شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به سفر قریب الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات، چالشها و پیشنهادات قطعه سازان خودرو فهرست بندی و در نشست اقتصاد مقاومتی استان بررسی شود.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.