۱۳ طرح تعاونی استان مرکزی در هفته دولت بهره برداری شد

اراک -مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۳ طرح تعاونی همزمان با هفته دولت و تعاون در این استان بهره برداری شد. «محمد تقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این طرح ها ۵۰۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده و زمینه فعالیت […]

اراک -مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۳ طرح تعاونی همزمان با هفته دولت و تعاون در این استان بهره برداری شد.

«محمد تقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این طرح ها ۵۰۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده و زمینه فعالیت این تعاونی ها  مسکن، فرآوری محصولات کشاورزی، تولید عسل، پرورش ماهیان زینتی و دامپروری است.

وی ادامه داد: این طرح ها در شهرستان های زرندیه، محلات، کمیجان، آشتیان و اراک است که در هفته دولت و تعاون به تناوب به بهره برداری می رسند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۹ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال از مجموع منابع اعتباری هزینه شده برای  این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و حمایت های دولتی و بقیه توسط بهره برداران تامین شده است.

آبایی گفت: با آغز به کار این تعاونی ها ۱۵۵ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و بهره مندی از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی، ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.