گردهمایی خودرویی کلوپ سافاری استان فارس در بوستان کوهستانی دراک شیراز

بامدادخبر–رئیس حوزه اتومبیلرانی استان فارس خبر از برگزاری همایش خودروهای سافاری به مناسبت ۸۵مین سال تاسیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران توسط کلوپ سافاری استان فارس در بوستان کوهستانی دراک شیراز داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  – عبدالکریم یگانه گفت: ظهر امروز آخرین همایش خودروهای حوزه اتومبیلرانی فارس به مناسبت ۸۵مین سال […]

بامدادخبررئیس حوزه اتومبیلرانی استان فارس خبر از برگزاری همایش خودروهای سافاری به مناسبت ۸۵مین سال تاسیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران توسط کلوپ سافاری استان فارس در بوستان کوهستانی دراک شیراز داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  – عبدالکریم یگانه گفت: ظهر امروز آخرین همایش خودروهای حوزه اتومبیلرانی فارس به مناسبت ۸۵مین سال تاسیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در شیراز برگزار گردید.
یگانه افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، با نزدیک به یک قرن تجربه در زمینه برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی ، رالی و برپایی نمایشگاه، کمپینگ، صدور اسناد بین المللی رانندگی و خودرو، امداد خودرو ، خدمات مسافرتی و گردشگری و خدمات رسانه ای و… در زمره زبده ترین نهادهای بین المللی می باشد. فعالیت های اتومبیلرانی کشور ایران از ۱۱ اکتبر ۱۹۰۹ آغاز گردید و ایران در ۲۴ آوریل ۱۹۲۶ با امضاء اصلاحیه قرارداد بین المللی پاریس و تصویب آن در ۳۰ ژوئن ۱۹۲۶ به عضویت FIA درآمد. کانون نیز پس از مصوبه مجلس شورای ملی در سوم دیماه ۱۳۱۳ (۲۴ دسامبر ۱۹۳۴)، در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد و با گذراندن مراحل رسمی و ثبتی در سال ۱۳۱۷ با شماره ثبت ۴ به فعالیت خود ادامه داد. پس از آن، عضویت ایران در FIA ، به نام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت گردید.
وی ادامه داد: با تصویب لایحه قانونی در شورای عالی انقلاب در تاریخ ۱۳۵۸/۹/۳ کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ شاهنشاهی، به کانون جهانگردی و اتومبیل کلوپ جمهوری اسلامی ایران تغییر نام داد و در حال حاضر با نام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت می باشد. و در استان فارس حوزه اتومبیلرانی به مدت یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده است.
یگانه بیان داشت: حوزه اتومبیلرانی فارس به عنوان نهاد زیر مجموعه حوزه اتومبیلرانی در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور وظیفه دارد با ایجاد فرصت های برای برگزاری همایش، رالی شهری، رالی گردشگری و موارد گردشگری دیگر که با خودروهای مختلف برگزار میشود در رشد و توسعه گردشگری هدفمند و مسئولانه تلاش نماید.
رئیس حوزه حوزه اتومبیلرانی فارس در پایان ضمن قدردانی از مسئولین استانی، نیروی انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری شیراز و همچنین دست اندرکاران برگزاری این برنامه افزود: این حوزه در استان فارس به عنوان استان معین جنوب کشور تا کنون کلوپ های زیادی را در زیر مجموعه خود داشته و مهمترین این کلوپ ها تا کنون فعالیت های زیاد و مثمر ثمری داشته اند، میتوان از کلوپ سافاری، کلوپ وسایل نقلیه تاریخی، کلوپ رالی، کلوپ مهارت رانندگی همگانی، کلوپ موتورسواری و کلوپ دوچرخه سواری نام برد.