کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۶۰ درصد افزایش یافت

اراک– احمد ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در  جمع خبرنگاران با اشاره به محتویات این جلسه گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا مجموعه نیروی انتظامی استان مرکزی نسبت به پاکسازی محیط اطراف مدارس، مهدهای کودک و مراکز علمی از حضور خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر اقدام کند. وی افزود: یکی دیگر از […]

اراک– احمد ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در  جمع خبرنگاران با اشاره به محتویات این جلسه گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا مجموعه نیروی انتظامی استان مرکزی نسبت به پاکسازی محیط اطراف مدارس، مهدهای کودک و مراکز علمی از حضور خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر اقدام کند.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات این شورا که امروز محقق شد تحویل ساختمان غربالگری معتادان استان مرکزی است که درنظر داریم هرچه‌ سریعتر نسبت به تجهیز این مجموعه اقدام کنیم تا  خدمات مورد نیاز را به قشر هدف ارائه دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های عضو این شورا می‌توانند با تهیه مباحث فرهنگی در حوزه  پیشگیری و آگاه‌سازی و ارائه طرح به دبیرخانه شورا اقدام موثری در این حوزه به انجام برسانند تا پس از تصویب به اجرا برسد.

ملک‌حسینی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه کشفیات و دستگیری قاچاقچیان خرد و عمده در ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشی ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: براساس قانون مراکز ماده ۱۶ موظفند معتادین متجاهر و کارتن‌خواب‌های ارجاع شده را ساماندهی کنند که توانمندسازی این مجموعه در دستورکار قرار گرفت، همچنین این مراکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان خود ارائه می‌دهد و به دنبال طرحی برای بکارگیری ظرفیت ۱۱۰ فرد پذیرفته شده توسط این مرکز هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی خاطرنشان کرد: مجموعه پتروشیمی شازند در حوزه فرهنگی، درمانی و پیشگیری مبارزه با موادمخدر کمیته سلامت تشکیل داده واین کمیته در آستانه یک سالگی قرار دارد، همچنین مجموعه پالایشگاه شازند نیز درنطر دارد نسبت به تشکیل کمیته سلامت اقدام کند تا با استقرار این کمیته شاغلان بهبودیافته و یا مبتلا شده به مسیر سلامت بازگردند.