شهردار شیراز:

پیگیر امور شهر و مردم تا آخرین لحظه خدمتگزاری هستم

بامدادخبر– شهردار شیراز در آیین افتتاح و آغاز به عملیات اجرایی پروژه های شهرداری منطقه هفت گفت: فرصت خدمتگزاری من به شیراز و مردمانش در ۱۴مرداد با استقرار منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر به اتمام می رسد اما اعلام میکنم به عنوان خادم مردم در شهرداری تا آخرین لحظه و ساعت یک […]

بامدادخبرشهردار شیراز در آیین افتتاح و آغاز به عملیات اجرایی پروژه های شهرداری منطقه هفت گفت: فرصت خدمتگزاری من به شیراز و مردمانش در ۱۴مرداد با استقرار منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر به اتمام می رسد اما اعلام میکنم به عنوان خادم مردم در شهرداری تا آخرین لحظه و ساعت یک بعد ازظهر ۱۴مرداد به جد پیگیر امور شهر و خدمت به آنها هستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، حیدر اسکندرپور گفت: در دو سال اول فعالیت با اختصاص بودجه مناسب اقدام به اتمام پروژه های ناتمام گذشته کردیم و به عنوان مثال درسال ۹۷از هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ۹۷۰میلیارد تومان آن  صرف پروژه های قبلی شد و فرصت اجرای پروژه هایی منطبق بر دیدگاه و رویکردهای خود را نداشتیم
وی اضافه کرد: خوشبختانه در دوسال گذشته پروژه هایی با نگاهی متفاوت و منطبق با دیدگاه شورا در شیراز در حال اجراست که از جمله آنها می توان به پارکهای ورزش و سلامت در همه مناطق، پردیس سینمایی جوان در میدان کوزه گری، پردیس تئاتر نصر، پیاده راه ها و .. اشاره کرد که تعدادی از این پروژه ها افتتاح شده یا در هفته های پیش رو در همه مناطق افتتاح می شود.
شهردار شیراز گفت: هم اکنون پروژه های بزرگی همچون فاز نخست خط دو مترو از میانرود تا میدان امام حسین (ع) در حال اجراست که در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید. در خط دوم مترو از شهریور ۹۸تا کنون بیش از یک هزار و یک صد میلیارد تومان هزینه کردیم.
اسکندرپور با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات مترو در محل اجرای این پروژه افزود: من آرزو داشتم خط دوم از میانرود تا امیرکبیر در نیمه اول سال جاری افتتاح شود اما در طول دو تا سه ماه برگزاری انتخابات، پروژه قدری معطل شد و حالا با تاخیری چند ماهه در همین امسال این پروژه افتتاح می شود. البته من از این اقدام گلایه مندم.
وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی امروز همکارانم در شهرداری منطقه ۷ با افق دید بلند و نگاه دقیق زیباشناسی پروژه‌های خوبی را تعریف کردند و یکی از این پروژه ها که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، مجموعه پارک تخصصی موضوعی ورزشی است.
شهردار افزود: طراحی این پروژه با بررسی طرح های داخلی و خارجی یک سال طول کشید و به همت شهرداری منطقه ۷، شورای اسلامی شهر در دوره ششم و شهردار منتخب آن شورا یک پروژه بی نظیر و متفاوت در حوزه ورزش و سلامت اجرا می شود.
حیدر اسکندرپور ادامه داد: طراحی پروژه مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر به عنوان میراثی که از قرنها قبل برای شیراز  و ایران به یادگار مانده است مانده است، حدود دو سال طول کشید، چون این پروژه حساسیت بالایی داشت. این مجموعه در بلندمدت به مساحت ۳۲ هکتار و در مرحله اول ۶هکتار اجرا می شود.
وی افزود: با اطمینان میگویم پروژه مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر به سرمایه ای برای شیراز و مقصد تورهای گردشگری  تبدیل می شود و این به معنای یعنی توسعه اقتصاد شهری به ویژه در شرق شیراز است.
شهردار شیراز به شهردار و مسئولین شهرداری منطقه ۷ گفت:  به این پروژه منطقه ای نگاه نکنید بلکه پروژه مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر متعلق به مردم ایران است. از این رو باید در طراز ایران کار کنید و خواسته من از شورای ششم و شورای بعدی است که این پروژه بسیار خوب را که تنها طراحی آن دو سال طول کشید، دنبال کنند.
اسکندرپور با بیان اینکه ساماندهی و زیباسازی ورودی شرقی شیراز سالها مغفول مانده و رها شده بود، افزود: امروز شاهد ساماندهی ورودی شرق شیراز و افتتاح پروژه زیباسازی و بهسازی منظر خلیج فارس در فازهای مختلف هستیم.
وی با تقدیر از پیگیری های مستمر نواب قائدی ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه ۷ گفت: چند هفته قبل به همراه تعدادی از یاوران شورا از پروژه‌های منطقه هفت بازدیدی داشتم و در آنجا تعدادی از یاوران شورا گفتند قصد دارند در مراسمی از دکتر قائدی و دکتر دومان اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر کنند چون شنونده درد آنها بودند. این قدر شناسی  مردم از خادمان آنها بسیار مهم و نشان می دهد که باید به مردم وفادار و شنونده حرف آنها باشیم.
سعید معصومی شهردار منطقه هفت شیراز نیز در این مراسم گفت: پروژه پارک گلسرخ در ضلع شمال شرقی میدان الله با هزینه ای بالغ بر ۵/۵ میلیارد تومان احداث شده و تکمیل کننده طرح این میدان است.
سعید معصومی با بیان اینکه دو پروژه منظر فضای سبز خلیج فارس و بوستان گلسرخ در ورودی شرقی کلانشهر شیراز واقع شده، افزود: این پروژه دید و منظری مناسب به شهروندان و مسافرانی که از شرق وارد شیراز می شوند، می دهد.
معصومی با اشاره به دو پروژه شاخص و اثرگذار منطقه هفت که عملیات اجرایی آن آغاز شده، ادامه داد: با اجرای پروژه مرمت و احیای قصر ابونصر که خاستگاه قدیم شهر شیراز است، امید است بتوانیم یک آثار تاریخی فاخر شهر شیراز را به شهروندان معرفی کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین تم پارک ورزشی و پیست اسکیت با ۴ هکتار مساحت و جانمایی ۱۸ نوع ورزش دیگر پروژه ای است که عملیات کلنگ زنی و اجرای آن آغاز شد.
شهردار منطقه هفت شیراز با بیان اینکه کلیه این پروژه ها بر اساس درآمدهای بلند مدت ۵ ساله ایجاد می شود، گفت: تلاش داریم تمامی نیازهای منطقه را براساس برنامه های مطالعاتی که از گذشته تدوین شده است، برای شهر داشته باشیم و با اتصال پروژه ها منطقه به یکدیگر جوابگوی نیازی اهالی به خدمات عمرانی باشیم.
براساس این گزارش، پارک گلسرخ به مساحت ۹ هزار متر مربع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال و دارا بودن امکاناتی همچون فضای سبز، تراس بندی، جدول گذاری، آبنما، سرویس بهداشتی، نصب آلاچیق، مسیرهای پیاده روی، تجهیز شدن به انواع مبلمان و نصب وسایل بازی کودکان با هدف تکمیل بهسازی پیرامون میدان الله، افزایش سرانه فضای سبز و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در شمال شرقی میدان الله افتتاح شد.