نماینده ولی فقیه در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی :

پژوهش های بنیادی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد/برای تمدن سازی باید نگاه به علت و معلول را صدرایی کنیم

بامداد خبر  :پژوهش های بنیادی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حوزه پژوهش های علوم پزشکی در جلسات سیاست گذاری ها حضور داشتم، گفت: آنها عموما پژوهش را عموما کاربردی […]

بامداد خبر  :پژوهش های بنیادی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حوزه پژوهش های علوم پزشکی در جلسات سیاست گذاری ها حضور داشتم، گفت: آنها عموما پژوهش را عموما کاربردی درنظر می‌گیرند اما ما نیازمند پژوهش های بنیادی هستیم، چرا که انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدن ساز است و نمی‌توان از پژوهش های بنیادی غافل بود.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: تفکر پزشکی متعالیه در فارس با توجه به ظرفیت های آن آغاز شده است، ملاصدرا علت و معلول را طور جدید تعریف کرده است و ما برای تمدن سازی باید نگاه به علت و معلول را صدرایی کنیم، باید این تفاوت را مدنظر قرار گیریم.

وی متذکر شد: مجال برای پژوهش های بنیادی را باید باز کرد، این پژوهش ها ما را از این شرایط بغرنج رها خواهد داد، نیاز داریم بنیان اخلاق پزشکی بر پایه های بومی خود بگذاریم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: علم در همه جای عالم ارزش دارد و ما به یافته های علمی در هر کجای دنیا احترام می گذاریم و در کنار این یافته ها باید عرصه پزشکی را براساس فکر و فرهنگ خود بازنگری کنیم و حرف خود را در دنیا بزنیم و چشم انتظار درخشش پزشکان ما از نوع ابن سینایی باشد.

دژکام تاکید کرد: نباید بگوییم می خواهیم با دنیا قهر کنیم، ما باید در دنیا حرف برای گفتن داشته باشم، نگاه معاونت آموزشی وزارت باید به سمت ایجاد زمینه این تحقیقات باشد.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین معارفه و تکریم ریاست این دانشگاه با بیان اینکه دو اصل تعامل و مشورت با اساتید را شعار خود قرار دادیم، گفت: کرونا به تحقق این دو شعار کمک کرد و ما با تکیه بر همین دو شعار در مقابله با این پاندمی موفق عمل کردیم.

مهرزاد لطفی افزود: در راه مبارزه با کرونا تمام دستگاه ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشتند و در ابتدای آغاز این پاندمی شاهد مشکلات تولید و توزیع الکل و مواد ضدعفونی را شاهد بودیم که دستگاه ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای حل این مشکلات تلاش کردند.

وی با تقدیر از تمام افراد و سازمان هایی که در مقابله و کنترل بیماری کرونا همکاری داشتند، اشعار کرد: برای تامین منابع مالی با همکاری دستگاه های مرتبط ما در کنترل این بیماری توانستیم با سرعت عمل بیشتری فعالیت کنیم، همچنین مردم فهیم استان فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین همراهان در مقابله با این بیماری بودند.

لطفی اهالی رسانه فارس را سرآمد دیگر استان های کشور خواند و گفت: رسانه های فارس به صورت شبانه روزی علاوه بر اطلاع رسانی اخبار در آموزش اصول بهداشتی و پروتکل های بهداشتی به مردم فعالیت کردند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰۰ جلسه در راستای کنترل این پاندمی تصریح کرد: ما در این راه تعدادی از کادر درمان را از دست دادیم و یاد این شهیدان عرصه سلامت همیشه در خاطر مردم خواهد ماند.

راه اندازی ۵۰۰ ایستگاه آزمون الکترونیک، کسی رتبه دوم کشور در آموزش پزشکی، کسب رتبه اول المپیاد، جذب دانشجویان خارجی، کسب رتبه های متنوع در حوزه تحقیقات و فناوری، افتتاح مراکز شتاب دهند، کسی رتبه های برتر در حوزه فرهنگی و دانشجویی، از دیگر فعالیت های بود که رییس سابق علوم پزشکی شیراز به آنها اشاره کرد.

لطفی گفت: بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه های مصوب در دوران پاندمی دریافت کردیم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان خود پرداخت می کند که ۳۰۰ میلیارد تومان آن از خزانه است و مابقی باید از دیگر منابع تأمین شود.

وی اعلام کرد: با بررسی کدملی بیماران متوجه شدیم ۲۹ درصد بیماران از استان‌های همجوار هستند و این باعث از بین رفتن بودجه های استان فارس می شود که سبب بدهی می شود و اکنون دانشگاه علوم پزشکی هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

شیراز و مازندران پیشتاز در طرح پزشک خانواده هستند و پزشکان این طرح قرارداد خاصی نداشتند و بعد از دو سال پیگیری از ماه قبل قرارداد آنها شرکتی شدند، تبدیل وضعیت ۴ هزار ایثارگر را انجام دهیم و ۷۰۰ پست هیئت علمی را افزایش دادیم.

پژوهش های بنیادی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حوزه پژوهش های علوم پزشکی در جلسات سیاست گذاری ها حضور داشتم، گفت: آنها عموما پژوهش را عموما کاربردی درنظر می‌گیرند اما ما نیازمند پژوهش های بنیادی هستیم، چرا که انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدن ساز است و نمی‌توان از پژوهش های بنیادی غافل بود.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: تفکر پزشکی متعالیه در فارس با توجه به ظرفیت های آن آغاز شده است، ملاصدرا علت و معلول را طور جدید تعریف کرده است و ما برای تمدن سازی باید تفکر از علت و معلول را صدرایی کنیم، باید این تفاوت را مدنظر قرار گیریم.

وی متذکر شد: مجال برای پژوهش های بنیادی را باید باز کرد، این پژوهش ها ما را از این شرایط بغرنج رها خواهد داد، نیاز داریم بنیان اخلاق پزشکی بر پایه های بومی خود بگذاریم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: علم در همه جای عالم ارزش دارد و ما به یافته های علمی در هر کجای دنیا احترام می گذاریم و در کنار این یافته ها باید عرصه پزشکی را براساس فکر و فرهنگ خود بازنگری کنیم و حرف خود را در دنیا بزنیم و چشم انتظار درخشش پزشکان ما از نوع ابن سینایی باشد.

دژکام تاکید کرد: نباید بگوییم می خواهیم با دنیا قهر کنیم، ما باید در دنیا حرف برای گفتن داشته باشم، نگاه معاونت آموزشی وزارت باید به سمت ایجاد زمینه این تحقیقات باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز/با اطلاع از مشکلات این سمت را پذیرفتم

حسینی گفت: به مشکلات و جزییات مطلع هستم و با اطلاع از این مشکلات پا به میدان خدمت گذاشتم.

فرخنده آشوری _ نیم نگاه| سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین معارفه و تکریم ریاست این دانشگاه با بیان اینکه ۹۰ درصد از هزینه ها صرف کارکنان می شود، گفت: درآمد را کار اساتید تامین می کنند که ما ۴۹ درصد از اساتید را به خاطر مهاجرت از دست دادیم.

سید وحید حسینی با بیان اینکه نمی توان قدردان کارکنانی که جان خود را در دست گرفته‌اند، نبود، گفت: من دانسته به مشکلات و بدهی ها این سمت را پذیرفته‌ام و با توجه به آشنایی به جزییات برای حل مشکلات آمده ام.

وی با اشاره به نیاز مالی کارکنان حوزه درمان، بیان کرد: سلامت و هزینه های درآمد اولویت بر حتی معیشت است و با تکنولوژی روز به روز هزینه های درمان نیز افزایش می یابد، باید کمک کرد تا پروژه های غیررسمی را جذب کرد تا این مشکلات حل شود.

حسینی با بیان اینکه از هیچ جناح خاصی نیست، اطهار کرد: خط قرمز من فقط نظرم و تبعیت عملی از مقام معظم رهبری است و از تمام احزاب تقاضای همکاری دارم تا با همراهی هم این مشکلات را حل کنیم، البته در مدیریت و دستور العمل ها کمی مستبد هستم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز متذکر شد: اصل خدمت است چه نتیجه آن موفقیت باشد چه نباشد، بنابراین بدون پیش‌بینی نتیجه باید خدمت کرد.

استاندار فارس/تفویض اختیار راه نجات کشور است

استاندار فارس در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس در بیشتر عرصه ها پیشتاز بوده اما وقتی آن را رها می کنند این پیشتازی به موفقیت نمی رسد و یکی از این عرصه ها تمام وقتی است.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به تصمیمات اشتباه، افزود: دیگر راهی نداشتند تا به اساتید بگویند زحمت را کن کنید و این نگاه ها ضربات زیادی به دانشگاه ها و اساتید وارد کرده است و دیگر انگیزه ای برای اساتید نگذاشته است.

وی با تاکید بر توجه به اساتید، بیان کرد: استان فارس امکان پایلوت شدن برای این امر را دارند، با در طرح پزشک خانواده پیشتاز شدیم اما بجای حل مشکلات ما را رها کردند و فارس مورد بی مهری قرار گرفت.

استاندار فارس اظهار کرد: توریست درمانی و شهر سلامت و دانشگاه های نسل سوم و غیره شیراز وارد میدان شد اما مورد بی توجه ای قرار گرفت، طرح شهر سلامت ابتکار شیراز و مصوبه دولت بود که آن را پیگیری خواهیم کرد.

ایمانیه با بیان اینکه ایجاد اشتغال همان افزایش امید در بین جوانان است تا به مهاجرت فکر نکنند، گفت: ارزش فعالیت خیرین در فارس بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است اما خیران مورد حمایت قرار نگرفتند و سازمان ها بجای قرار گرفتن در کنار خیران به آنها شر می رسانند، خیران فقط همراهی می خواهند و به دنبال خواسته های شخصی نیستند.

نماینده دولت در فارس تصریح کرد: پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه از درآمد اختصاصی دانشگاه است و در مقایسه با دانشگاه های مشابه خیلی بالاتر است، درآمدهای ناچیز خرج کارکنان می شود، دانشگاه نیازمند تجهیزات و غیره است و باید بودجه شیراز با دانشگاه تیپ یک مثل تهران و اصفهان و مشهد یکسان شود.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر می خواهیم جوانان و اساتید با شوق کار کنند باید تفویض اختیار را زیاد کنیم، افزود: در سازمان ها مافیا وجود دارد و با بروکراسی سنگ اندازی می کنند، این جوان ها پر از استعداد و توانمندی هستند که با کمک به آنها ارزش افزوده تولید دارو و مواد مصرفی از درآمد نفت و گاز بالاتر خواهد بود، چه کسی گفته توانایی یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کارمند درجه ششم وزارت کمتر است؟ تفویض راه نجات کشور است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت/طرح پلکان و مالیات ۳۵ درصدی اولویت های ما هستند

معاون آموزشی وزارت بهداشت در آیین معارفه و تکریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت های استان فارس در دوران کرونا، گفت: امید است این روند کنترل بیماری کرونا در فارس در ریاست جدید نیز با شایسته سالاری ادامه یابد.

ابوالفضل باقری فرد افزود: هدف و شعار دولت جدید، بهره بری و عدالت در آموزش است، تمام کارهای خوب صورت گرفته در دولت های قبل به عمل می‌رسد و آنها را از قفسه ها خارج کرده، کار عملیاتی انجام می‌دهیم، به طور مثال طرح رفاه دستیاران یکی از این کارها بود.

وی بیان کرد: طرح پلکان و مالیات ۳۵ درصد در راس کار ما قراردارد تا اعضای هیئت علمی با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.