معاون توسعه مدیریت و منابع خبر داد:

پنج پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود

لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان کارکنان استان در مرکز و مدیران توسعه مدیریت و منابع با اشاره به پنج پروژه ملی این وزارتخانه در شهر‌های یزد، ساری، ارومیه، اراک و کرمان اظهار داشت: این پروژه‌ها در حال حاضر در شرایط بالای ۹۰درصد پیشرفت هستند […]

لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان کارکنان استان در مرکز و مدیران توسعه مدیریت و منابع با اشاره به پنج پروژه ملی این وزارتخانه در شهر‌های یزد، ساری، ارومیه، اراک و کرمان اظهار داشت: این پروژه‌ها در حال حاضر در شرایط بالای ۹۰درصد پیشرفت هستند و تلاش وزارتخانه بر این است که تا پایان دولت دوازدهم این پروژه‌های ملی به پایان برسد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط پروژه‌ها اولویت‌بندی‌هایی برای افتتاح هرکدام درنظر گرفته شده است، برخی در سال ۹۸ و تعدادی هم در سال آتی به پایان خواهد رسید، بسیاری از این پروژه‌ها به علت هزینه‌های سنگین ماشین‌آلات صنعتی نیازمند تامین اعتبار است و ما نیز منتظر این اتفاق هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته بسیاری از استانداران و نمایندگان این شهرها در مجلس شورای اسلامی شخصا به دنبال تخصیص اعتبار برای پروژه‌های مذکور بوده و برنامه‌های ما نیز برای پیگیری تخصیص منابع و تکمیل پروژه‌ها است.

حیدری یادآور شد: در ارومیه استاندار محترم از محل بودجه متوازن مبلغ ۱۰میلیارد تومان به پروژه ملی این استان اختصاص داده است و باتوجه به شرایط موجود، استان یزد جزء اولویت‌های ما برای تکمیل خواهد بود.

وی در بخش دیگری از این نشست در خصوص افزایش پست‌های سازمانی نیز خاطرنشان کرد: در استان‌ها کمبود پست وجود دارد و ما تنها می‌توانیم از پست‌های داخل استان تغییر در پست یا جذب نیرو داشته باشیم، با این وجود آقای دکتر صالحی وزیر محترم دستور دادند نامه‌ای به رئیس محترم جمهور تنظیم و اعلام کنیم در سال‌های گذشته این وزارتخانه با تلاش مستمر توانسته به سمت کوچک‌سازی برود اما در حال حاضر نیازمند ایجاد پست جدید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پیگیری این معاونت در مورد سامانه جامع آماری نیز خبر داد.

حیدری افزود: مستندسازی اسناد نیازمند اعتبار است و در این راستا نمی‌توانیم از سوی مرکز به استان‌ها کمک کنیم، بنابراین باید مستندسازی از محل منابع استان‌ها تامین شود.

وی در مورد معافیت از ارزش افزوده هنرمندان نیز گفت: در این رابطه لایحه اصلاحی قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری و موضوع معافیت‌های حوزه فرهنگ و هنر نیز در حال بررسی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ورود نیروهای جدید و انتصاب نیروها ابراز داشت: در کمیته انتصابات تمام اولویت استفاده از نیروهای داخلی است، این موضوع مورد تاکید وزیر محترم نیز هست، مگر آنکه در شرایط اضطراری نیاز به جذب نیرو از بیرون مجموعه وجود داشته باشد که در سقف قانونی تعیین و اقدام می‌شود، در مجموع رویکرد ما رشد نیروهای داخلی است.

حیدری با اشاره به مراکز رفاهی این وزارتخانه اضافه کرد: تعدادی از مراکز رفاهی این وزارتخانه با اعلام اینکه آنها متعلق به گردشگری است واگذار شد و تعداد اندکی که موجود است نیز به سختی حفظ شده، با این وجود به دنبال تبادل امکانات تفریحی مراکز خود هستیم، اولویت جناب وزیر و همچنین معاونت توسعه مدیریت و منابع نیز افزایش این مراکز و تامین مسائل رفاهی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: همسان‌سازی حقوق کارکنان در استان‌ها امکان‌پذیر نیست و از این منظر دست ما در بودجه بسته است، همچنین در بخش رفاهیات هم هیچ مبلغی از سوی ستاد ارائه نخواهد شد چون ساز و کار آن تعریف نشده و تنها از استان این امکان میسر خواهد بود.