۲۳ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی

وضعیت وخیم ۲۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های ICU استان

بامدادخبر– به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ۲۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام خبر بستری ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان […]

بامدادخبربه گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ۲۸۰ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام خبر بستری ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را دو هزار و ۵۰۲ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، ۲۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۷ هزار و ۳۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۰۵ هزار و ۶۷۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۳ هزار و ۲۷۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۷ هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۸۹ هزار و ۷۴۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۴۷ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی ۲۳ شهرستان استان فارس، تاکید کرد: با توجه به شدت سرایت پذیری کرونای دلتای هندی و گسترش بالای آن در بین خانواده ها و اجتماعات، نیاز است حساسیت ها در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بیشتر شود.

او با بیان اینکه تا کنون ۶۰۶ هزار و ۸۹۰ دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان فارس تزریق شده است گفت: تمامی مراکز انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در فارس فعال بوده و از امروز افراد بالای ۵۸ سال در فارس بر علیه این بیماری واکسینه می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائم بالینی مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری کنند.

دکتر همتی یادآور شد: ۴۶ مرکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان فعال است که از این تعداد، ۱۱ مرکز به شهر شیراز اختصاص دارد.