وسایل بازی مهدهای کودک در استان مرکزی استاندارد سازی می‌شود

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  با اشاره به انعقاد قرارداد بین بهزیستی و اداره کل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: به سبب اهمیت مهدهای کودک در پروش آینده‌سازان کشور وسایل بازی همه مهدهای کودک استان مرکزی طبق ضوابط و مقررات قانونی، استانداردسازی می‌شود در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بهزیستی استان مرکزی و اداره کل استاندارد منعقد […]

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  با اشاره به انعقاد قرارداد بین بهزیستی و اداره کل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: به سبب اهمیت مهدهای کودک در پروش آینده‌سازان کشور وسایل بازی همه مهدهای کودک استان مرکزی طبق ضوابط و مقررات قانونی، استانداردسازی می‌شود در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بهزیستی استان مرکزی و اداره کل استاندارد منعقد شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات بهزیستی برای امسال در استان مرکزی تلاش برای استاندارد‌سازی وسایل بازی مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی و همچنین اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی مهدهای کودک با ضوابط استاندارد وسایل بازی در مهدهای کودک است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه از این پس وسایل بازی و تجهیزات مهد کودک‌های زیر نظر بهزیستی استانداردسازی می‌شود و سلامت جسمی کودکان نیز به طور صد در صد تضمین می‌شود.

امینی عنوان کرد: بهزیستی علاوه بر حفظ سلامت روانی کودکان باید بر روی سلامت جسمی آنان نیز برنامه‌ریزی داشته باشد،یکی از سیاست‌ها و موضوعات مهم این اداره توجه ویژه به سلامت کودکان زیر نظر خود است.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه با تکیه بر نیازسنجی مهدهای کودک و با توجه به دستورالعمل و بخشنامه‌های سازمان بهزیستی منعقد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه از این پس وسایل بازی مستقر در مهدهای کودک از استاندارد اجباری برخوردار می‌شوند.

امینی خاطر نشان کرد: بهزیستی استان مرکزی سعی در فرستادن مدیران مهدهای کودک برای گذراندن دوره آموزشی استاندارد وسایل بازی کرده است.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته راهبردی برای تدوین و توافق بر اولویت‌بندی نیازهای آموزشی مهدهای کودک برای استاندارد وسایل بازی، همکاری برای تدوین راهکارهای استانداردسازی مهدهای کودک داوطلب، همکاری با مدیران مهدهای کودک داوطلب استانداردسازی، حفط اصل محرمانه بودن اطلاعات مهدهای کودک و عدم ارائه آنها به دیگران، در صورت نیاز به بازدید مجدد از مهدهای کودک انجام بازدید حداکثر یکبار در سال بدون در یافت هزینه از مهدهای کودک و اداره کل بهزیستی نیز از تعهدات اداره کل استاندارد است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت مهدهای کودک استان مرکزی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها و چشم‌اندازهای بهزیستی کیفی‌سازی بسته‌های آموزشی است.

امینی افزود: مهدهای کودک یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در جامعه‌ها هستند و باید کودکان سالمی را تربیت کنند تا آینده خوبی را نیز داشته باشند.