نمایشگاه مجازی عکس “در زنگبار ” پیوند دوباره شیراز و زنگبار در گالری سروناز

بامدادخبر– نمایشگاه مجازی عکس” در زنگبار”  از۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰در گالری سروناز برپا خواهد شد. آثار شامل عکس های  دو هنرمند ، عمر رشید و نفیسه گلستانی است که با نمایشگاه گردانی مهگان فرهنگ از فردا چهارشنبه با تعداد ۴۰ اثر به روی علاقمندان گشوده خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  در […]

بامدادخبرنمایشگاه مجازی عکس” در زنگبار”  از۱۶ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰در گالری سروناز برپا خواهد شد. آثار شامل عکس های  دو هنرمند ، عمر رشید و نفیسه گلستانی است که با نمایشگاه گردانی مهگان فرهنگ از فردا چهارشنبه با تعداد ۴۰ اثر به روی علاقمندان گشوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  در زنگبار، عنوان تلاش دو عکاس نفیسه گلستانی از ایران و عمر رسید از تانزانیا و شهر زنگبار است، که پروژه مشترکی از گشت و گذار شهری و زندگی مردم و حتی روابط مردمان را ثبت کرده اند. فضاهایی که برای ما ایرانی ها اشناست. از دریایی که مانند خلیج فارس است و به اقیانوس میریزد تا معناری شبیه جنوب ایران و از همه مهمتر وجود فرهنگ جنوب ایران ، فارس و حتی شیراز.
هر دوعکاس دغدغه ی سفر دارند ، مردم نگاری و بافت زندگی را در اثارشان نشان میدهند . یکی تاکید بر فضاهای کلی شهری و کوچه و خیابان ها و دیگری بر حالات مردمان و از همه مهمتر سواحیلی هایی که هنوز در زنگبار فراموش نشده اند و با لباس های سنتی در شهر دیده میشوند.
توصیف زنگبار و شهر سنگی به قاب های عکس بسیار و مطالعات گسترده نیازمتد است. این ارایه بخش کوچکی از اثار عکاسی این دو عکاس از تانزانیا و زنگبار میباشد.

عمر رشید یکی از هنرمندان حوزه ی تجسمی و بویژه عکاس تانزانیا و اهل زنگبار است. او فعالیت های هنری خود را از سال ۱۹۹۶ به عنوان یک نقاش جوان و تازه نفس آغاز کرد و خیلی زود در شهر سنگی یا همان Stone Town مشهور شد.وی با توجه به علاقه خود هنر را در انستیتوی هنر و فرهنگ با گامویو دنبال کرد و  پس از فارغ التحصیلی ، از جمله هنرمندانی بود که تحت یازمان یونسکو و بنیاد den gri در کنیا به پروژه PAYA پیوست . از آنجا او شور و شوق خود را در زمینه عکاسی و کارگردانی پیدا کرد و به صورت حرفه ای ادامه داد. عمر رشید از اعضا فعال و اجرایی جشنواره بین المللی فیلم زنگبار ZIFF است . او در پروژه های مختلف داخلی و خارجی فعالیت دارد و محوریت فعالیتش عکاسی و تصویر برداری است .مردم نگاری، پرتره های محیطی ، طبیعت و عکاسی معماری از علاقمندی های اوست.
او از ٢٠١۶ تصاویر زیادی از تانزانیا بویژه زنگبار و شهر سنگی را به ثبت رسانده است.او همیشه در صحبت هایش به ریشه های مشترک مردم تانزانیا و ایران بویژه جنوب ایران اشاره دارد.