امام جمعه اراک:

 نتیجه نهایی برخی اشتباهات واگذاری‌ها “خیانت” بوده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به شدت از روند غلط خصوصی‌سازی انتقاد کرد و گفت: نتیجه نهایی برخی اشتباهات واگذاری‌ها "خیانت" بوده است.

اراک– آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر با اشاره به گام سوم ایران اظهار داشت: درخواست داریم تا دولت گام سوم را با قدرت بردارد چراکه مردم بزرگ ایران اسلامی با تمام قدرت و توان از این اقدام حمایت می‌کنند البته ملت هم از دولت انتظاراتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد به طوری که انتظار داریم تا نظارت بر کارها بیش از پیش باشد و در حل معضلات اجتماعی با برنامه عملیاتی کاری موثر انجام شود.

وی افزود: همه مسئله کشور برجام نیست و هزاران مشکل دیگر در مسیر کار وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت داخل و اقدام صحیح برای حل مشکلات امروز جامعه در راستای پیشرفت و توسعه گام برداریم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: بنابراین اگر واحدهایی را به غلط واگذار کردند حالا تدبیرکرده و موضوع و مشکل را حل کنند که باید امروز بپرسیم چرا قدرت تصمیم‌گیری ندارند، البته امیدواریم که دولت تصمیم جدی بگیرد.

وی اضافه کرد: سه قوه باید با مردم در حوزه مبارزه با فساد، برقراری عدالت، کنترل قیمت‌ها، حمایت از ایجاد اشتغال و اصلاح واگذاری ها همراهی داشته باشند که در این راستا در مورد هپکو با وجود تمام هشدارها و تذکرها چندسالی است که مشکلات را تحمل می‌کنیم زیرا این نوع واگذاری‌ها ممکن است که با قصد خیانت نبوده باشد اما نتیجه نهایی آن خیانت است بنابراین امیدواریم که سه قوه در مورد واگذاری‌ها به بهترین شکل تصمیم‌گیری کنند و نگذاریم یک مسئله به بحران تبدیل شود.

امام جمعه اراک با اشاره به موضوع مذاکره با اروپا گفت: از طرف ملت بزرگ ایران خطاب به اروپایی‌ها اعلام می کنیم در برجام یازده تعهد دادید که اگر به آنها عمل کنید که وظیفه شما بوده، اما اگر عمل نکنید باید بدانید که ملت ما سختی را تحمل می‌کند زیرا ملت ما ملت عاشورا و رمضان است و تن به ذلت نمی دهد و امت ایران اسلامی در مقابل فشارها مقاومت می‌کند و از حقوق حقه خود ذره ای عقب نشینی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: ترامپ برای مذاکره با رئیس جمهور تلاش دارد اما چه کسی با این انسان دیوانه که تعادل روحی ندارد حاضر به مذاکره است زیرا آمریکایی‌ها و غربی‌ها منطق ندارند و به دنبال سیاست چماق و هویج‌ بوده و هستند اما مردم ما امتی حسینی است که چهار دهه تجربه داشته و در دانشگاه جهاد و شهادت عاشورا تربیت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری بیش از پیش از ایام عزای حسینی برای ارتقای معرفت و بصیرت دینی و اخلاقی گفت: عاشورای فرصت طلایی معرفت و عبادت است و راه سیدالشهدا راه هدایتگر و نزدیکترین راه برای رسیدن به قرب الهی است زیرا راه امام(ع) راه پیروزی و سعادت را برای ما روشن کرد و برکات دنیا و آخرت در ولایت حضرت و فداکاری در این مسیر است پس در عزاداری ها باید اتحاد و انسجام و وحدت در مقابل دشمنان و تبلیغات سوء رسانه های بیگانه نشان داده شود و بر همه تکلیف و وظیفه است که با یکپارچگی در عزاداری، نشان دهند که عاشق سید الشهدا و گوش به فرمان رهبری و قدردان شهدا هستند.